• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98630
+
-

کاپیتان در 3 اپیزود

آیا جلال حسینی برای حضور در پرسپولیس لیگ بیستم قول گرفته؟

کاپیتان در 3 اپیزود

بهروز رسایلی

ویکی‌پدیای جلال حسینی نشان می‌دهد او متولد بهمن 1360 است؛ این یعنی کاپیتان اول پرسپولیس در کمرکش 38سالگی به سر می‌برد. با وجود این جلال نسبت به کلمه «خداحافظی» به‌شدت آلرژی دارد. فصل گذشته پیش از بازی فینال جام حذفی با داماش گیلان و درحالی‌که پرسپولیس در یک‌قدمی دبل قهرمانی بود، شایعه کردند ممکن است جلال بعد از بالا بردن جام، با اعلام خبر خداحافظی‌اش همه را سورپرایز کند و در اوج اقتدار و موفقیت فوتبال را کنار بگذارد، اما این اتفاق رخ نداد. حتی همین امسال هم بعید است حسینی درصورت بالا بردن احتمالی جام قهرمانی چنین تصمیمی بگیرد؛ چراکه او این روزها شدیدتر از همیشه نسبت به شایعات مربوط به خداحافظی‌اش واکنش نشان می‌دهد. حسینی اخیرا گفته تصمیمی برای بازنشستگی ندارد و تا وقتی بدنش یاری کند، به حضور در میادین ادامه خواهد داد. با این حال آینده یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

  اپیزود اول؛ برانکو گفت بس است دیگر!
از ابتدای لیگ نوزدهم این شایعه وجود داشت که برانکو ایوانکوویچ در خلال مذاکراتش برای ادامه همکاری با پرسپولیس شرط کرده بود دیگر نیازی به جلال حسینی ندارد و این بازیکن باید در لیست مازاد قرار بگیرد. این خبر به اندازه‌ای عجیب بود که خیلی‌ها آن را باور نکردند، اما منابع متعدد صحت موضوع را تأیید می‌کنند. اگر برانکو می‌ماند حسینی امسال جایی در پرسپولیس نداشت. اینکه چه معادلات و محاسباتی در ذهن مربی کروات وجود داشته که او چنین تصمیمی گرفته چندان روشن نیست؛ برخی می‌گویند سن بالای جلال عامل اتخاذ این تصمیم بوده، بعضی روی رفتارهای خاص او در رختکن بحث دارند و گروهی هم معتقدند حسینی این اواخر به‌خاطر محافظه‌کاری بالا، تیم را در زمین عقب نگه می‌داشت. هرچه بود اما برانکو رفت و هرگز فرصت اجرای این ایده را پیدا نکرد. در نتیجه جلال در تیم باقی ماند، اما در کمال تعجب خیلی زود از سوی گابریل کالدرون به دلایل فنی نیمکت‌نشین شد و باز عجیب‌تر اینکه یحیی گل‌محمدی هم همین کار را تکرار کرد. پس روشن است که حسینی از دید مربیان اخیرش کارایی و صلابت گذشته را ندارد که این مسئله با توجه به افزایش سن او طبیعی هم به‌نظر می‌رسد.

  اپیزود دوم؛ هیأت‌مدیره قول تمدید داده
با وقوع تغییرات مدیریتی اما، جلال حسینی یکی از نزدیک‌ترین بازیکنان به مدیران فعلی شده است. او در هردو جلسه برگزار شده بین هیأت‌مدیره و بازیکنان به ساختمان باشگاه دعوت شد و گفته می‌شود نقش زیادی در ترغیب هم‌تیمی‌هایش به حمایت از بدنه اجرایی فعلی داشته است. از قرار معلوم این مسئله حتی موجب بحث و کشمکش در اردوگاه سرخ‌ها شده است، با این حال موضع جلال همچنان حمایتی است. حالا یا او جنم انجام کارهای بزرگ را در مدیران فعلی می‌بیند و یا داستان دیگری در میان است. مثلا برخی شایعات حکایت از آن دارد که هیأت‌مدیره در ازای دریافت حمایت جلال به او تضمین داده که فصل آینده هم قراردادش تمدید شود و در فهرست قرمزها باقی بماند. حالا اینکه این شایعه چقدر صحت دارد، چندان مشخص نیست.

  اپیزود سوم؛ تکرار یحیی- مهدوی‌کیا؟
حالا بیایید فرض کنیم جلال حسینی به هر ترتیب برای فصل آینده هم در جمع سرخپوشان باقی بماند و به لیست محدود 18بازیکن بزرگسال تیم راه پیدا کند؛ در این صورت نگرانی بعدی مربوط به چگونگی رابطه او با یحیی گل‌محمدی خواهد بود. به هر حال یکی از مشهورترین داستان‌های زندگی حرفه‌ای یحیی مربوط به چالش او با مهدی مهدوی‌کیا در لیگ دوازدهم می‌شود؛ روزهایی که سرمربی فعلی سرخپوشان دوره اول حضورش روی این نیمکت را تجربه می‌کرد و اعتقادی به استفاده از مهدوی‌کیا نداشت. همه جزئیات آن داستان را مردم به یاد دارند؛ از اشک‌های مهدی در تلویزیون تا آن خداحافظی تلخ و غریبانه و البته وداع زودرس گل‌محمدی با نیمکت پرسپولیس. آیا این بار هم قرار است همان سناریو با نقش‌آفرینی حسینی تکرار شود؟ شاید اگر لیگ به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده بود، همین امروز هم تداوم نیمکت‌نشینی‌های جلال به یک بحران در پرسپولیس تبدیل می‌شد، چه برسد به فصل بعد که کاپیتان یک سال هم مسن‌تر خواهد شد. به هر حال یادمان نرود یحیی زمان حضور در تراکتور هم با محمد ابراهیمی به مشکل خورد؛ چنان‌که در ذوب‌آهن نیز سابقه نیمکت‌نشین کردن رجب‌زاده را داشت و اینها علامت‌های خوبی برای حسینی نیستند. در مجموع امیدواریم جلال با توجه به همه آنچه برای تیم ملی و پرسپولیس انجام داده، برای آینده‌اش عاقلانه‌ترین تصمیم را بگیرد و از آن سود ببرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید