• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98634
+
-

منهای فوتبال

  کولاکوویچ سرمربی یک تیم لهستانی شد
ایگور کولاکوویچ، سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی والیبال در 3سال اخیر که بعد از تعویق المپیک‌2020 توکیو با تصمیم فدراسیون و در یک توافق دوطرفه قرارداد خود را با ایران فسخ کرد، از این پس روی نیمکت یک تیم باشگاهی خواهد نشست. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال با اعلام خبر فسخ نهایی با کولاکوویچ گفت: «این مربی برای اینکه بتواند با تیم‌های دیگر قرارداد امضا کند، به‌صورت توافقی قراردادش را با ما فسخ کرد. ما هم تا تاریخ 19آوریل حقوق او را پرداخت کردیم و در نهایت قرارداد فسخ شد. کولاکوویچ با یک باشگاه لهستانی به توافق رسیده تا فصل آینده هدایت این تیم را در پلاس‌لیگا برعهده داشته باشد.»

   محرومیت ۳ کشتی‌گیر به‌علت دوپینگ
ستاد مبارزه با دوپینگ ایران در نامه‌ای به فدراسیون کشتی، ضمن اعلام استفاده ۳کشتی‌گیر از مواد ممنوعه، میزان محرومیت آنها را نیز اعلام کرد. بر این اساس مرتضی قیاسی‌چکا به‌مدت 6ماه، رسول گرمسیری به‌مدت یک‌سال و کیوان رضایی به‌مدت ۴ سال با محرومیت روبه‌رو شده‌اند و شروع محرومیت نامبردگان از تاریخ ۳ اسفندماه سال‌۱۳۹۸ است. همچنین شنیده‌ها حکایت از این دارد که تا چند روز آینده محرومیت یک فرنگی‌کار نیز اعلام خواهد شد.

   احتمال تغییر زمان مسابقات جهانی روئینگ
فدراسیون جهانی روئینگ تاریخ جدید رقابت‌ها در سال‌۲۰۲۱  را اعلام کرد. این مسابقات روزهای ۲۶سپتامبر تا ۳ اکتبر (۴ تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰) در چین برگزار خواهد شد. فدراسیون جهانی اعلام کرد به‌دلیل برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در سال‌۲۰۲۱، احتمال تغییر زمان مسابقات جهانی روئینگ وجود دارد. ممکن است مسابقات قبل از المپیک توکیو برگزار شود. سخنگوی فدراسیون جهانی روئینگ در این‌باره گفت: «تمامی گزینه‌های پیش‌رو بررسی خواهد شد. برنامه‌ریزی مجدد یکی از پیشنهادهای شانگهای بوده چرا‌که این شهر میزبانی رقابت‌های زیادی را در دنیا عهده‌دار است. در سال۲۰۲۰ چندین رویداد جهانی روئینگ و همینطور مسابقات کسب سهمیه المپیک به‌دلیل شیوع ویروس برگزار نشد. قرار است زمان برگزاری مسابقات کسب سهمیه دوباره اعلام شود.»

   سعیدی: درباره بودجه قول نمی‌دهیم
کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره تقسیم بودجه به فدراسیون‌های ورزشی گفت: «ما هر میزان که دریافتی داشته باشیم، طبق آن عمل می‌کنیم و بودجه توزیع خواهد شد. تلاش ما این است که بودجه فدراسیون‌ها را نسبت به سال‌98 افزایش دهیم اما نمی‌توانیم در این مورد هیچ قولی بدهیم، چون اگر شرایط بودجه مناسب نباشد، در این صورت ممکن است توقع ایجاد کند.» دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین درباره پرداختی مرحله دوم حقوق المپین‌ها و اینکه بحث پرداختی به ورزشکاران تیمی به چه صورت خواهد بود، گفت: «دوره دوم پرداخت توسط کمیته ملی المپیک انجام می‌شود. هر زمانی که ستاد تاریخ را اعلام کند، ما هم این پرداختی را خواهیم داشت. 50سهمیه ایران به تصویب IOC رسیده و ما پیش‌بینی 70سهمیه را داریم.»

   پرداخت بخشی از معوقات داوران کشتی
پس از پیگیری‌های کمیسیون داوران کشتی کشور و موافقت فدراسیون کشتی، مقرر شد معوقات حق‌الزحمه داوران که از 10سال گذشته باقی مانده بود، در چندین مرحله به آنها پرداخت شود. بر این اساس طی 2‌ماه گذشته، پرداخت معوقات حق‌الزحمه داوری این قشر زحمتکش و پرتلاش در 4مرحله به انجام رسید و مرحله پنجم آن روز گذشته به داوران پرداخت شد. فدراسیون کشتی تاکنون معوقات حق‌الزحمه 62داور کشتی را به آنها پرداخت کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید