• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98625
+
-

بی‌خداحافظی

اگر این فصل نیمه‌کاره رها شود، کدام بازیکنان را احتمالا در لیگ برتر ایران نخواهیم دید؟

بی‌خداحافظی

لیگ برتر ایران مثل سایر لیگ‌های داخلی و خارجی همچنان تعطیل است و شاید با ادامه این روند بدون انجام بازی‌های باقیمانده به پایان برسد. همین چند روز قبل علیرضا بیرانوند در گفت‌وگو با همشهری از اینکه ممکن است بعد از یک لیگ ناتمام از پرسپولیس برود و فرصت خداحافظی با هواداران را نداشته باشد، ابراز ناراحتی کرد. اما احتمال دارد او تنها بازیکنی نباشد که بدون خداحافظی لیگ ایران را ترک می‌کند. در تیم‌های بالانشین لیگ برتر بازیکنان دیگری هم هستند که ممکن است شانس ترانسفر داشته باشند و دیگر آنها را در لیگ ایران نبینیم؛ بازیکنانی که شاید آخرین بازی‌شان در لیگ ایران را در زمستان98انجام داده باشند؛ بدون اینکه خبر داشته باشند این آخرین بازی آنهاست. این مطلب به چند تن از این چهره‌ها می‌پردازد.

  علیرضا بیرانوند
قراردادش با باشگاه آنتورپ قطعی شده و بلافاصله بعد از پایان این فصل پرسپولیس را به مقصد بلژیک ترک خواهد کرد. دروازه‌بان شماره‌ یک تیم‌ملی نخستین بازیکنی است که خروجش از لیگ فوتبال ایران قطعی شده و فصل بعد قطعا در اروپا بازی خواهد کرد. بیرو خیلی دوست داشت در جشن قهرمانی لیگ از هواداران پرسپولیس خداحافظی کند و 4فصل حضورش در این تیم را با 4قهرمانی در لیگ به پایان برساند اما فعلا مسابقات تعطیل است تا نه فرصت خداحافظی برای بیرانوند فراهم شود و نه فرصت کسب قهرمانی برای پرسپولیس.

   علی علیپور
لیگ نوزدهم که به پایان برسد به‌احتمال فراوان علی علیپور نیز به همراه بیرانوند، پرسپولیس را به مقصد بلژیک ترک خواهد کرد. مهاجم گلزن پرسپولیس با وجود اصرارهای فراوان مدیران این باشگاه هرگز حاضر به تمدید قرارداد نشد تا بتواند در تابستان از جمع سرخپوشان جدا شود. مهاجم شماره70 به‌احتمال فراوان دومین خروجی قطعی پرسپولیس در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی خواهد بود؛ پنجره‌ای که البته معلوم نیست دقیقا چه زمانی باز می‌شود تا آقای گل سابق لیگ برتر ایران شانس خودش را در لیگ‌های دیگری هم آزمایش کند. علیپور از روسیه و بلژیک پیشنهاد دارد و با رفتن او پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانی حداقل به جذب 2 مهاجم جدید نیاز خواهد داشت.

   مهدی قائدی
مهاجم بوشهری که امسال با درخشش در خط حمله آبی‌ها به جوان‌اول این تیم تبدیل شده احتمال دارد با همین یک فصل درخشان راهش را به آن ‌سوی آب‌ها باز کند و از لیگ ایران برود. مهاجم شماره10استقلال امسال قول داده بود لااقل 10گل برای تیمش بزند و تا همین مقطع از بازی‌ها هم به قولش عمل کرده است. بعد از این درخشش، هر روز شایعاتی درخصوص پیشنهاد باشگاه‌های اروپایی برای این بازیکن به گوش می‌رسد اما اگر پیشنهادهای اروپایی را هم شایعه فرض کنیم، بعید نیست باشگاه‌های قطری برای خرید این مهاجم تکنیکی سرکیسه را شل کنند، در آن صورت استقلال برای حل بخشی از مشکلات مالی‌اش این بازیکن را خواهد فروخت و قائدی بدون خداحافظی ایران را ترک خواهد کرد.

   محمد محبی
بازیکنی که تنها یک سال است از گمنامی خارج شده و در لیگ برتر می‌درخشد ممکن است با همین درخشش یکساله سر از لیگ‌های عربی دربیاورد. محمد محبی فصل گذشته در ترکیب شاهین درخشان ظاهر شد و با تیم محبوب بوشهری‌ها به لیگ‌برتر صعود کرد. انتقال به سپاهان هم خللی در اوج‌گیری این بازیکن خوش‌تکنیک ایجاد نکرد و او در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا نیز مانند لیگ‌یک درخشان ظاهر شد. محبی به‌همراه نورافکن و پیام نیازمند بهترین بازیکنان سپاهان در این فصل بوده‌اند. شاید او به اندازه علیپور و ترابی شانس ترانسفر به لیگ‌های خارجی را نداشته باشد اما چندان هم بدون شانس نیست.

   مهدی ترابی
می‌توان او را بهترین بازیکن داخلی لیگ ایران در این فصل دانست. ترابی براساس آمارهای سایت متریکا بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل و بعد از شیخ دیاباته دومین بازیکن برتر لیگ نوزدهم بوده است. ستاره شماره9 پرسپولیس می‌تواند یکی از طعمه‌های حاضر و آماده لیگ ایران برای باشگاه‌های خارجی باشد. ترابی همین یکی، دو سال گذشته هم می‌توانست مثل همبازی‌اش در سایپا یعنی علی قلی‌زاده راهی بلژیک شود و در این کشور به فوتبالش ادامه بدهد اما انتقال به پرسپولیس به او فرصت داد تا قهرمانی در لیگ ایران را تجربه کند و در تیم ملی هم بیشتر از قلی‌زاده شانس درخشش داشته باشد. شاید وقت انتقال این بازیکن به اروپا هم دیگر سر رسیده باشد. اگر لیگ ایران به‌دلیل شیوع کرونا فرصت ادامه پیدا نکند، ترابی که زننده آخرین گل پرسپولیس بوده بدون بازی خداحافظی این تیم را ترک می‌کند و دیگر در پیراهن قرمز پرسپولیس دیده نمی‌شود.

   شجاع خلیل‌زاده
مدافع محبوب پرسپولیسی‌ها یک پیشنهاد خوب از تیم‌های قطری در جیب دارد و می‌تواند شانس خودش را در لیگ ستارگان امتحان کند. در این سال‌ها هیچ‌کدام از مربیان تیم‌ملی به شجاع خلیل‌زاده میدان نداده‌اند و او همچنان حسرت حضور در تیم ملی را تحمل کرده است. اما درخشش در لیگ ایران و همچنین حضور مؤثر در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده بازی‌های او به چشم تیم‌های قطری بیاید. شجاع هم ازجمله بازیکنانی است که احتمال دارد با رفتن از لیگ ایران، همان بازی پرسپولیس و شهرخودرو در روز هشتم اسفندماه 98 را به‌عنوان آخرین بازی‌اش در لیگ ایران به یادگار بگذارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید