• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98631
+
-

رحمانی: نیمه‌کاره ماندن لیگ خیلی وحشتناک است

در کرمانشاه همچنان زلزله می‌آید

رحمانی: نیمه‌کاره ماندن لیگ خیلی وحشتناک است

امیرحسین اعظمی

بختیار رحمانی، هافبک کرمانشاهی صنعت‌نفت این روزها به زادگاهش (سرپل ذهاب) برگشته تا به‌صورت انفرادی تمرین کند؛ منطقه‌ای که در زلزله 3سال پیش ویران شد. رحمانی درخصوص شرایط این روزهای فوتبال ایران، وضعیت کرمانشاه بعد از زلزله و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داده است.

  کلافه شده‌ایم
او حرف‌هایش را درخصوص وضعیت این روزها و تعطیلی فوتبال اینگونه شروع می‌کند: «ما دوران سختی را پشت سر می‌گذاریم و از تمرینات گروهی و بازی‌های رسمی دور هستیم. اگر فوتبال بازی نکنیم دیوانه می‌شویم و واقعا از این وضعیت کلافه شده‌ایم. فعلا که کاری از دستمان ساخته نیست، من هم به زادگاهم برگشته‌ام و اینجا صبح‌ها یا عصر که خلوت است تمرین می‌کنم تا حداقل آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم. امیدوارم این ویروس هرچه زودتر ریشه‌کن شود تا همه‌‌چیز به حالت طبیعی برگردد. در منطقه ما که خوشبختانه فردی را از دست نداده‌ایم و اوضاع خوب است، امیدوارم مردم رعایت کنند تا این بیماری ریشه‌کن شود.»

  کرمانشاه بعد از زلزله
از بختیار درخصوص وضعیت مردم کرمانشاه درخصوص زلزله 3سال پیش سؤال می‌کنیم: «در آن زلزله عزیزان زیادی از دست رفتند که اتفاقی تلخ و ناراحت‌کننده بود. الان اما شرایط خانه‌ها بهتر شده و اینطور نیست که مهندس‌ها خیلی راحت هر چیزی را امضا کنند و خانه‌ها غیراصولی ساخته شوند. در گذشته شرایط اینطور نبود و خانه‌ها حتی در برابر زلزله 5ریشتری هم مقاوم نبودند ولی الان مهندس‌ها سخت می‌گیرند. مردم شروع به ساختن خانه‌ها کرده‌اند و دولت هم کمک کرده است، تعداد زیادی از مردم وام گرفته‌اند تا خانه‌هایشان را بازسازی کنند، هرچند که وضعیت جاده‌ها فعلا خوب نیست. فکر می‌کنم گذشت زمان شرایط را بهتر کند. البته باید بگویم در کرمانشاه همچنان زلزله می‌آید و همین چند روز پیش بود که زمین به‌شدت لرزید. این پس‌لرزه‌ها ظاهرا تمام‌شدنی نیست.»

 وضعیت لیگ برتر
از رحمانی می‌پرسیم که آیا موافق ادامه بازی‌های لیگ برتر است که اینگونه جواب می‌دهد: «نیمه‌کاره ماندن لیگ خیلی وحشتناک است و خیلی از تیم‌ها هزینه کردند و حالا دنبال رسیدن به هدف‌هایشان هستند. مثل اینکه می‌گویند بیمارها رو به بهبودی هستند و اگر کرونا بهتر از گذشته کنترل شود می‌توان بازی‌های باقیمانده را در 6هفته انجام داد. البته سلامتی مردم هم مهم است و باید دید مسئولان چه نظری می‌دهند. فکر نمی‌کنم انجام بازی‌ها بدون تماشاگر تصمیم بدی باشد.»

  مشکلات مالی
صنعت‌نفت آبادان یکی از تیم‌های لیگ برتری است که در این فصل با مشکلات مالی پرتعدادی دست و پنجه نرم می‌کند. آنها از نظر پرداختی به بازیکنان و مربیان خود نیز نسبت به سایر تیم‌ها شرایط بدتری دارند و تاکنون فقط 30درصد از قراردادها پرداخت شده است. رحمانی در این خصوص می‌گوید: «فصل سختی بود و ما دیر شروع کردیم، تیم دیر بسته شد اما خوب شروع کردیم و خوب ادامه دادیم. با دست خالی تیم‌های صدمیلیاردی را بردیم، سر گذاشتیم جلوی توپ، چون آبادان جای ترسوها و بی‌غیرت‌ها نبوده و نیست. حالا هم نوبت مسئولان است تا مشکلات ما را حل کنند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید