• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98560
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BBPxo
+
-

کافه مجلس

  درخواست قضایی 25نماینده
در پی انتشار گزارش دیوان محاسبات در مورد تخلف ۱۲میلیاردی سازمان خصوصی‌سازی‌ در واگذاری‌ها، ۲۵نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام رئیسی، ریاست قوه قضاییه، خواستار بررسی علنی دادگاه‌های ویژه جرایم اقتصادی به تخلفات «پوری‌حسینی» رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی‌ شدند. این نمایندگان خطاب به ابراهیم رئیسی، نوشته‌اند: همانگونه که خاطر عالی مستحضر است، سازمان خصوصی‌سازی با ارتکاب تخلفات عدیده در اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل‌۴۴ قانون اساسی و سایر قوانین موضوعه کشور باعث اتلاف مقادیر معتنابهی از اموال بیت‌المال شده است، برابر گزارش تفریغ بودجه سال‌۱۳۹۷ حداقل ۱۲هزارمیلیارد تومان از اموال عمومی با قیمت‌گذاری غیرعادلانه و واگذاری بنگاه‌های دولتی به خریداران فاقد اهمیت یا مدیران و اعضای هیأت مدیره این بنگاه‌ها تضییع شده است. (مهر)

  تماس هنیه و زیاد نخاله با لاریجانی
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی تماس‌های تلفنی جداگانه، ضمن احوالپرسی از علی لاریجانی، رئیس مجلس برای وی آرزوی سلامتی کرده و رئیس مجلس کشورمان را از پشتیبانان همیشگی جریان مقاومت در منطقه به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین خواندند. هنیه، ضمن احوالپرسی از علی لاریجانی، گفت: شما از پشتیبانان همیشگی جریان مقاومت در منطقه به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین بوده و هستید و از خداوند متعال برای جنابعالی و همه مبتلایان به بیماری کرونا در ایران آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم. لاریجانی نیز در این گفت‌وگو ضمن ابراز تشکر از احوالپرسی رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: در شرایطی که جهان با بحران کرونا دست به گریبان است، در اثبات ماهیت ضد‌بشری رژیم صهیونیستی همین بس که همچنان دست از محاصره غزه برنداشته است؛ همچنان که در افشای ماهیت ضد‌انسانی رژیم آمریکا، ادامه تحریم‌ها علیه ایران بهترین گواه است.

  سوءتفاهم تعطیلی
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه سوء‌تفاهمی در جامعه پیش آمده که مجلس با تعطیلی یک‌ماهه مخالف بوده است درحالی‌که اینگونه نیست، گفته: مجلس اختیار اقدام علی‌الرأس را ندارد و طبق قانون اساسی اختیار تعطیلی به شرط اخذ مجوز از مجلس با دولت است. وی درباره مشکلات پساکرونا تصریح کرد: نرخ بالای بیکاری، تعدیل بنگاه‌های کوچک و بزرگ و گران‌شدن کالاها، رشد وحشتناک تورم  را در پی خواهد  داشت و پسا‌کرونای وحشتناکی خواهیم داشت؛ تب اقتصاد بیمار ما بالا خواهد رفت و با یک تب شدید اقتصادی روبه‌رو خواهیم شد و متأسفانه چشمم از این وزارت اقتصاد هم آب نمی‌خورد. رئیس فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه با وجود کنش خوب در این زمان اما هنوز روزگذر پیش می‌رویم، گفت: مثل این است که در جاده‌ای رانندگی کنیم که از ادامه مسیر بی‌خبر باشیم و ندانیم برای ما قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ تا جایی که می‌دانم مطالعه‌ای هم در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید