شهریار 98درصدی شد
معاون فنی و طرحهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد پروژه پیادهراهسازی خیابان شهریار بخشی از ساماندهی پهنه رودکی بود. یاسر جعفری به فارس گفت: «این پروژه در مردادماه سال98 کلید خورد و در ابتدا بخش جنوبی خیابان بسته شد و سپس کار عمرانی در بخش شمالی خیابان ادامه پیدا کرد. کارهای عمرانی این پروژه به سرعت ادامه یافت و مقرر شده بود در اسفندماه سال گذشته این پروژه به بهرهبرداری برسد. با شیوع ویروس کرونا و همچنین محدودیتهای ایجاد شده برای جذب کارگران و فعالیت آنها باعث شد کمی کار به تعویق افتاده و نتوانیم افتتاح رسمی پروژه را در انتهای سال گذشته داشته باشیم.» او ادامه داد: «البته در ابتدای سال و بهطور دقیق در روزهای پایانی سال هم میتوانستیم از پروژه بهرهبرداری کنیم، اما نقایصی داشت که باعث شد این موضوع محقق نشود. از چند روز قبل دیوارهای کارگاه ساختمانی این پروژه برداشته شده و کار گلآرایی و باغچهکاری این مجموعه هم تقریبا به پایان رسیده است. به این ترتیب هماکنون شهروندان برای تردد از این محور مشکلی ندارند اما پروژه هنوز یکی 2درصد کار اجرایی دارد که ریزهکاریهای این پروژه محسوب میشود. با توجه به شرایط موجود فعلا برای این پروژه افتتاح رسمی درنظر گرفته نشده است اما بهطور قطع با پایان شیوع کرونا و مهار این ویروس، برنامههای فرهنگی خوبی در این محور برگزار خواهد شد.»
استفاده از ماسک در حملونقل عمومی باید اجباری شود
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران از تصمیمات متزلزل مدیران شهری در حوزه حمل ونقل انتقاد کرد. محمد علیخانی درخصوص اجرای طرح فاصلهگذاری هوشمند در ناوگان حمل ونقل عمومی به ایلنا گفت: «فاصلهگذاری اجتماعی هوشمند احتمالا به این معنی است که مردم خودشان هوشمند باشند و فاصلهها را رعایت کنند، چراکه اقدام هوشمند دیگری در این مدت در این حوزه ندیدهایم.» او با اشاره به اینکه در حوزه حملونقل در 2قسمت فاصلهگذاری به مرحله اجرایی میرسد، ادامه داد: «بخش اول مربوط به حملونقل عمومی ازجمله مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی است که اقداماتی ازجمله ضدعفونی و رعایت دستورالعملها توسط پرسنل به خوبی انجام شده و روی آنها نظارت میشود. بخش دوم مردم هستند که برخی از آنها واقعا اقدامات بهداشتی و حفظ فاصله را رعایت میکنند، اما برخی از آنها به این موارد توجه ندارند.» علیخانی با اشاره به خلائی که در اجرای دستورالعملها در حملونقل عمومی وجود دارد، گفت: «در اینجا یک خلأ وجود دارد و آن هم نبود ضمانت اجرایی است و تصمیمات حالت توصیهای دارد. هرچقدر که در مترو و اتوبوس خطکشی شود و صندلیها علامتگذاری شوند بیفایده است، چراکه عدهای رعایت نمیکنند. برخی بهرغم وجود اتوبوس خالی، باز هم برای سریعتر رسیدن به مقصد سوار اتوبوسهای پر میشوند و نداشتن یک مصوبه قانونی با ضمانت اجرا خلأ واضحی در این قسمت است.» رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پروتکلی بدینمنظور برای بخش حملونقل عمومی و مسافران آماده شده است که باید در ستاد مبارزه با کرونا مصوب شود و در آن ضمانت اجرایی دیده شود، یادآور شد: «باید در آن مشخص شود اگر کسی به فاصلهها توجه نکرد، برای افراد چه ضمانت اجرایی و جریمهای باید درنظر گرفته شود. »
در شهر
در همینه زمینه :