• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96698
+
-

سؤال از نمایندگان قم درباره کرونا


این روزها کرونا ویروس و همه حواشی آن چنان بر سر اخبار سایه انداخته که موضوعات و مباحث سیاسی هم حول این موضوع مطرح و خبرساز می‌شوند. در این بین اما استان قم و مسئولان اجرایی، سیاسی، نمایندگان مجلس این استان و حتی مذهبی آن پرمخاطب‌ترین افرادی هستند که مطالبه‌های اجتماعی و نقدهای سیاسی دامنگیرشان می‌شود و انبوهی از باید‌ها و شاید‌ها و اما و اگرها را روانه اقدامات آنها می‌کند؛ اقدامات و مطالباتی که با ترکیب قم و کرونا همواره در سطح اخبار و مطالبات شبکه‌های اجتماعی بازتولید و بازنشر می‌شود. چرایی این موضوع هم به مبدابودن قم در تکثیر و شیوع کرونا بازمی‌گردد. تأخیر جمعی از مسئولان این استان از پیگیری موارد مشکوک ابتلا به کرونا از یک سو و ممانعت آنها از قرنطینه قم از سوی دیگر 2 فاکتور اساسی برای شکل‌گیری موجی از انتقادات علیه قم و مسئولان قم‌نشینش شده است. در جدیدترین این نقدها علیرضا رحیمی، نماینده تهران با طرح ۲ سؤال از نمایندگان قم درباره شیوع ویروس کرونا و گرفتاری ایران به این بیماری گلایه کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس در حساب کاربری‌اش در توییتر خواستار پاسخگویی نمایندگان قم درباره اقداماتشان شد و پرسید که چرا شیوع کرونا در قم تحت‌الشعاع انتخابات مجلس پنهان شد؟ چرا شهر قم برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور قرنطینه نشد؟ تمام ایران از بی‌مبالاتی و قصور در عدم‌کنترل اولیه ویروس در قم، گرفتار شده‌اند.
قم 3نماینده مجلس دارد – علی لاریجانی، احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری- که هرسه آنها به سبکی با این حجم انتقادات درگیرند. علی لاریجانی در رأس قوه مقننه و در جایگاه روسای قوا به جد با مباحث کرونا در سطح کشور درگیر است، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی مجلس هم قریب به 10 روزی است که به کرونا مبتلا شده و در بستر بیماری است و احمد امیرآبادی فراهانی هم که با نقدهایش به دولت به شهرت رسیده، این روزها موضع‌گیری‌هایش در بحث قم حاشیه‌ساز است. با آمارهایش درمورد کرونا جنجال برپا می‌کند و در بحث کرونا هم عملکرد دولت را نشانه گرفته و نقدهای مطرح‌شده به قم را متوجه دولت و ناکارآمدی ستاد مقابله با کرونا می‌داند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید