• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96696
+
-

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:

مردم از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند

دولت
مردم از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند


جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور وزرا و مسئولان دستگاه‌های ذیربط، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دادستان کل کشور تشکیل شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت اعتماد و همدلی میان مردم و دولت، گفت: در مقابله با ویروس کرونا ایجاد شفافیت و افزایش اعتماد عمومی و در جریان‌گذاشتن مردم درخصوص روندها، احتمالات، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین باید اصل بر شفافیت و اعلام به موقع اطلاعات و گزارش‌ها گذاشته شود. حسن روحانی با اظهار تأسف از عدم‌مراعات و همراهی برخی از افراد با توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: شرط موفقیت در کنترل ویروس کرونا در برنامه کوتاه‌مدت همکاری همه‌جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی با ستاد ملی مقابله با کرونا است و در این راستا از عموم مردم می‌خواهم که همگان باید مراقب بوده و از رفت‌وآمد و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنیم.
در این جلسه وزارت کشور و شورای امنیت کشور به‌منظور ایجاد نظم و انضباط و مراعات همگان در اجرای تصمیمات پیشگیرانه، موظف به برنامه‌ریزی و درنظر گرفتن تمهیدات و اجرای پروتکل‌های تدوین شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اقدامات لازم جهت هماهنگی بین استانی شدند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد پروتکل‌های بهداشتی مراکز اقامتی و رستوران‌ها را تهیه و ابلاغ کند.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف به اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش همگانی در اجرای این پروتکل‌ها خواهد بود.
وزارت راه و شهرسازی موظف به اجرای ادامه تمهیدات کامل و مؤثر بهداشتی در پایانه‌های حمل‌ونقل مرزی و شهری و وسایل حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای شد.
وزارت امور خارجه موظف به ایجاد زمینه‌های همکاری و انتقال دارو و تجهیزات مورد نیاز پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.
شهرداران سراسر کشور نیز موظف به اجرای دقیق و قاطع قواعد و قوانین بهداشتی در مراکز عمومی و فروشگاه‌های بزرگ شده و می‌بایست درصورت مشاهده تخلفات با متخلفین قاطعانه برخوردکنند؛ شهرداران همچنین مکلف به اجرای دقیق قواعد بهداشتی برای امحای پسماندهای بهداشتی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید