• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 14 اسفند 1398
کد مطلب : 96479
+
-

خبر/شهر

تعطیلی مراکز معاینه فنی برعهده وزارت کشور است
دستور عدم‌اجرای معاینه فنی با توجه به شیوع ویروس کرونا باید از بالادست ابلاغ شود و ما به‌عنوان مجری نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.  این مطلب را مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد. به گزارش همشهری، حسین مقدم، درباره وضعیت کاری مراکز معاینه فنی با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: ما یک شرکت خدمات‌رسان هستیم و باید خدمات را به شهروندان ارائه دهیم. با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تردد تمامی وسایل نقلیه مشمول، بدون معاینه فنی ممنوع است. او با تأکید بر اینکه به‌عنوان یک نهاد خدمات‌رسان موظف به ارائه خدمات هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه این تقاضا مبنی بر امکان استفاده شهروندان از خودروهای شخصی وجود دارد، در حال خدمات‌رسانی هستیم، اما تمهیدات بسیار گسترده‌ای انجام می‌شود تا رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام و از تسری ویروس کرونا در مراکز جلوگیری شود. مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران گفت: ما در شهرداری تهران مجری هستیم و این یک مسئله کشوری است و اکنون این موضوع در تمام کشور مطرح است. او با اشاره به افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی در‌ماه پایانی سال گفت: در سال جدید به‌واسطه مشمول شدن خودروهای تولید سال۹۴ میزان مراجعات در روزهای انتهای سال افزایش یافته و قطعا این روال در‌ماه ابتدایی سال۹۹ نیز ادامه خواهد داشت. این روند کاملا عادی است و همیشه شاهد افزایش مراجعه به مراکز در اسفندماه هستیم. او با بیان اینکه در مراکز معاینه فنی روزانه به حدود ۶هزار مراجعه شهروندان پاسخ داده می‌شود، تصریح کرد: شهروندان در هنگام مراجعه با یکدیگر روبه‌رو نمی‌شوند و در هر مقطع حداکثر ۲۰نفر در سالن اصلی معاینه حضور دارند. مقدم با بیان اینکه نمی‌توان احتمال انتقال ویروس کرونا را در مراکز نادیده گرفت، افزود: اما تمهیداتی ازجمله تهیه دستکش یکبار مصرف و شست‌وشوی مدام مراکز در دستور کار است و صیانت از همکاران ما در مراکز معاینه فنی و جلوگیری از تسری ویروس به شهروندان در اولویت‌های مهم و اصلی ما قرار دارد.


بهره‌برداری از 4 ایستگاه مترو در نیمه اول سال آینده
براساس زمانبندی‌های شرکت متروی تهران باید تا پایان سال 2‌ورودی دیگر از ایستگاه‌های محمدیه و مهدیه به بهره‌برداری برسد، اما به‌علت وقفه در پرداخت 910میلیارد تومان توسط بانک آینده، توسعه شبکه مترو با مشکل روبه‌رو شده است. به گزارش شهرنوشت، علی امام در مورد زمان بازگشایی ورودی ضلع جنوب‌غربی مهدیه و محمدیه، توضیح داد: هم‌اکنون کارگران مشغول کار در این دو ورودی‌ هستند اما به‌علت عدم‌تأمین منابع مالی سرعت فعالیت آهسته‌تر شده است. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه دولت در انتشار اوراق مشارکت سهم 50درصدی دارد، خاطرنشان کرد: مبلغ 910میلیارد تومان اوراق مشارکت به‌حساب مترو واریز نشده اما باید سود سه‌ماهه آن را به‌حساب خریداران اوراق واریز کنیم. به گفته امام، با وجود اینکه شهرداری تهران وثیقه خود را در بانک آینده قرار داده اما این بانک عامل همکاری لازم را با شهرداری ندارد و بیش از 7‌ماه می‌گذرد که این پول به ‌صورت غیرقانونی در بانک مانده است. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به افتتاح 8 ایستگاه مترو در سال‌جاری، عنوان کرد: افتتاح حداقل 3‌ایستگاه دیگر از خط 7 در دستور برنامه سال 1398مترو قرار داشت اما به ‌علت آزاد نشدن 910میلیارد تومان از بانک آینده این اتفاق محقق نشد. امام افزود: درصورت واریز شدن 910میلیارد تومان به ‌حساب مترو، 4 ایستگاه در نیمه اول سال 1399وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.


ساماندهی پیاده‌روها در سطح مناطق 22گانه پایتخت 
مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت ساماندهی نصب راه‌بندهای پیاده‌رو در سطح مناطق 22گانه به‌منظور حفظ ایمنی آسایش پیاده و جلوگیری از سد معبر صورت گرفت. به گزارش فارس، حسین حسینی‌نژاد اظهار داشت: مدت‌هاست تردد در پیاده‌روها برای بسیاری از شهروندان مشکل‌ساز شده است. او گفت: متأسفانه مشکلات مطرح شده و تردد و توقف موتورسیکلت‌ها، عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از حاشیه خیابان به جای مسیر پیاده‌رو شده است.  حسینی‌نژاد ادامه داد: برابر این دستورالعمل تیرک‌ها و استاپرها به‌عنوان موانع کاربردی برای خودروها و عابرین و همچنین جدا کردن فضاهای مختلف شهری به‌کار می‌روند، که ارتفاع راه‌بندها و تیرک‌ها بین 40 تا 60سانتیمتر متغیر بوده و در عین حال استقرار آنها در کنار هم با فاصله 1.5متر توصیه شده است تا حداقل عرض حوزه تردد عابرین در پیاده‌روها رعایت شود. او تصریح کرد: اکنون بیش از 619 محل و بیش از ۱۰هزار دستک در سطح مناطق 22گانه ساماندهی شده و استفاده از رنگ‌های زنده و شاد در ساماندهی راه‌بندها در پیاده‌روها مورد توجه قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید