• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 14 اسفند 1398
کد مطلب : 96475
+
-

شهردار تهران در بازدید از پایانه اتوبوسرانی شهید فیاض‌بخش:

ضدعفونی شهر تداوم دارد

شهردار
ضدعفونی شهر تداوم دارد

شهردار تهران با حضور در پایانه اتوبوسرانی شهید فیاض‌بخش در ضلع شمالی پارک‌شهر از نزدیک بر روند ضدعفونی‌ کردن‌ اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس نظارت کرد.

به‌گزارش همشهری، پیروز حناچی، دیروز به ضلع شمالی پارک‌شهر و پایانه اتوبوسرانی شهید فیاض‌بخش رفت و از نزدیک بر روند ضدعفونی‌ کردن‌ اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوسرانی نظارت کرد. 
حناچی در حاشیه بازدید از این پایانه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و نیز تعطیلی مدارس میزان استفاده شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو 50درصد کاهش یافته که این نشانه کم شدن سفرهای درون‌شهری است که البته تعطیلی مدارس هم مزید بر علت بوده است. او درباره نحوه ضدعفونی‌سازی اتوبوس‌ها گفت: همه اتوبوس‌های پایتخت هر شب ضدعفونی می‌شوند؛ به علاوه در پایانه‌ها و مقاصد اتوبوس‌ها دوباره ضدعفونی می‌شوند. 
حناچی درباره فعالیت نیروهای خدمات شهری در این روزها نیز گفت: شهرداری حدود 20هزار نیروی خدمات شهری دارد که وظایف سختی همچون جمع‌آوری پسماند را به‌عهده دارند و شهرداری تمام تلاش خود را برای سلامت این عزیزان به‌کار می‌گیرد. ضمن اینکه به‌دلیل شرایطی که در آن قرار داریم فرایند تفکیک زباله متوقف شده است. تمام تلاش همکاران من این است که در حین خدمات‌رسانی به مردم، بهداشت را نیز رعایت کنند و ضدعفونی شهر تداوم خواهد داشت. 
شهردار تهران درباره دورکاری کارکنان شهرداری هم گفت: در دورکاری ضوابطی براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت دیده شده است و تا سقف 30درصد پیش‌بینی و ابلاغ شده است. تا وقتی این شرایط بحرانی ادامه دارد دورکاری‌ها هم ادامه خواهد داشت. 
در ادامه رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران نیز اعلام کرد که کارگران شهرداری آموزش‌های لازم برای رعایت بهداشت را دیده‌اند و ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند. او گفت: قرار است روزهای آینده تمامی کمبودها نسبت به دستکش و ماسک نیز جبران شود.



اتوبوس‌های تهران ۴بار در روز ضدعفونی می‌شوند
در مورد بهداشت اتوبوس‌های پایتخت، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز گفته همه اتوبوس‌های فعال و مشغول در سطح پایتخت حداقل 4بار طی هر روز ضدعفونی می‌شوند. محمود ترفع گفت: «ضدعفونی کردن لزوما به‌معنای تمیز کردن اتوبوس نیست. چون این عملیات با پارچه و مواد لازم برای گندزدایی با حداقل آب انجام می‌شود. در ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها از جوهرنمک استفاده نمی‌کنیم چرا که جوهر نمک فرمول شیمیایی اسیدی دارد و علاوه بر اینکه سلامتی شهروندان و رانندگان را به ‌خطر می‌اندازد سبب آسیب به اتوبوس هم می‌شود.»

آتش‌نشانان وارد عمل شدند
در پی ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر تهران، یکصد اکیپ از نیروهای آتش‌نشانی در طرح مبارزه با کرونا به‌کار گرفته شدند. آتش‌نشانان همراه با تجهیزات ویژه، برای پاکسازی و ضدعفونی کردن همه میادین، فروشگاه‌های پرتردد، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، اسکان‌های کارگری، سرویس‌های عمومی و مبلمان شهری تهران به کار گرفته شده‌اند. 
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در رابطه با این اقدام گفت: «عملیات ضدآلودگی و ضدعفونی کردن توسط نیروهای آتش‌نشان از میدان میوه و تره‌بار قزل‌قلعه کلید خورد.» به گفته او این عملیات روزانه تا زمان عبور از بحران، تداوم خواهد‌داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید