• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96285
+
-

آخرین وضعیت حقوق کارگران طلبکار مترو

‌برخی از کارگران مترو که هفته گذشته به‌دلیل عدم‌پرداخت ۱۸ماهه حقوقشان دست به اعتراض زده بودند، در روز‌های آینده به حقوق عقب‌مانده‌شان خواهند رسید.
‌به گزارش مهر، هفته گذشته تعدادی از کارگران خط۳ مترو به‌دلیل تعویق ۱۸ماهه حقوقشان توسط یکی از پیمانکاران، مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند. به گفته این کارگران، پیمانکار بخشی از خط۳ متروی تهران حدود ۱۸‌ماه حقوق آنها را پرداخت نکرده بود.
افشین حبیب‌زاده، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در این‌باره گفت: بخشنامه‌ای در زمان معاون سابق توسعه منابع انسانی (ابراهیم شیخ) صادر شده بود و همه زیرمجموعه‌های شهرداری ازجمله پیمانکاران سازمان‌ها و شرکت‌ها موظف شدند که تمام موارد قانون کار را ازجمله پرداخت حقوق رعایت کنند.
او ادامه داد: براساس این بخشنامه، اگر صورت‌وضعیت‌ها پرداخت می‌شد، باید پرداخت حقوق کارگران در اولویت قرار می‌گرفت و درصورت تعویق پرداخت حقوق از محل حسن انجام کار یا درصورت‌وضعیت‌های بعدی، این میزان کسر و به‌طور مستقیم به کارگران پرداخت می‌شد؛ این بخشنامه همچنان لازم‌الاجراست و بر سر جای خود باقی است و باید از همین محل، حقوق کارگران پرداخت شود.
علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران نیز درخصوص طلب ۱۸ماهه این تعداد از کارگران یکی از پیمانکاران مترو گفت: لیست کارگران طلبکار و شماره حساب آنها گرفته شده و طی امروز و فردا، برخی از مطالبات پرداخت می‌شود تا بدهی‌های این پیمانکار، سبک و تسویه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید