• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96274
+
-

طرح ترافیک سال 99 فقط از راه«تهران من»

در سال1398 نزدیک به 85میلیارد تومان از درآمد حاصل از عوارض طرح ترافیک سال1397 محقق شده است. حتی در سال آینده هم بخشی از عوارض ناشی از طرح ترافیک سال1397 هم محقق خواهد شد؛ یعنی اگر 45درصد از عوارض طرح ترافیک سال1398 محقق نشده، در سال آینده درصد عدم‌تحقق به 30 تا 35درصد کاهش خواهد یافت.
به‌گزارش همشهری، این مطلب را سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد و گفت: عوارض طرح ترافیک سال1397 کمتر از 50درصد محقق شد. در سال1398 بیش از 50درصد و سال آینده هم بیش از 60درصد در لحظه یعنی از طریق «تهران من» محقق خواهد شد.
یوسف حجت یکی از الزامات طرح ترافیک سال1399 را رزرو طرح ترافیک از طریق سایت «تهران من» اعلام کرد و گفت: همچنین علاوه بر رزرو فرد باید اعتبار مالی در حساب کاربری خود داشته باشد تا بتواند طرح ترافیک روزانه خود را رزرو و خرید کند؛ در ضمن رزرو روزانه طرح ترافیک تعداد مشخصی دارد که بیشتر از آن سقف امکان رزرو و ورود به محدوده‌های طرح ترافیک وجود ندارد. در غیر این صورت کسانی‌که بدون رزرو وارد حلقه‌های اول و دوم ترافیکی می‌شوند از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه خواهند شد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: انجام رزرو طرح ترافیک و معرفی متخلفان به‌علت درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است؛ بنابراین به‌علت موارد ذکر شده، تحقق عوارض طرح ترافیک در سال1399 درصورت همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی بسیار بالاتر است.

پرداخت آنلاین 55درصد عوارض طرح ترافیک
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از وصول 55درصد عوارض طرح ترافیک در لحظه خبر داد و گفت: درحال حاضر با نصب دوربین‌ها، از پلاک ماشین‌های ورود‌کننده به طرح ترافیک عکسبرداری شده و ساعات ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها مشخص است. بنابراین از سال‌جاری بدهی همه افراد درخصوص عوارض طرح ترافیک مشخص است و به هرحال باید عوارض خود را بپردازند.یوسف حجت، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهرنوشت، اظهار کرد: باقی خودروهایی که عوارض خود را در لحظه از طریق «تهران من» پرداخت نمی‌کنند، باید این بدهی را در مدت مشخصی بپردازند. اگر مالک، قصد فروش خودرو را داشته باشد و همچنین خودرو شامل بدهی‌های طرح ترافیک شود، مالک امکان فروش خودرو را نخواهد داشت؛ مگر اینکه تمام بدهی‌های خود را بپردازد. به همین علت با انجام هماهنگی‌های لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی دیگر بخش قابل‌توجهی از عوارض طرح ترافیک مانند سال‌های گذشته سوخت نمی‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید