• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96282
+
-

٧٠ پروژه شهری از دوره پیشین به اتمام می‌رسد

بودجه
٧٠ پروژه شهری از دوره پیشین به اتمام می‌رسد

به گفته رئیس شورای شهر تهران 70پروژه نیمه‌تمام از دوره پیشین مدیریت شهری باقی مانده که بین ٢٠ تا ٩٠درصد پیشرفت داشته‌اند و حالا اتمام این پروژه‌ها در دستور کار مدیریت شهری است.
به گزارش همشهری، در لایحه بودجه سال آینده شهرداری، تبصره‌های ویژه‌ای برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام پایتخت پیش‌بینی شده است. به‌طور نمونه در تبصره پنجم لایحه، به شهرداری اجازه داده می‌شود در راستای انجام تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های مشارکتی بخش خصوصی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه و سازوکارهای بانک مرکزی از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده و پس از تحقق، عملیات مالی آن را در جداول بودجه منعکس کند. احداث بزرگراه شهید شوشتری و اتصال آن به بزرگراه شهید قاسم سلیمانی و تقاطع‌های مربوطه، تکمیل بزرگراه دولت‌آباد (کاظم رستگار)، بهسازی کندروهای آزادراه آزادگان، تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح آرش- اسفندیار و احداث زیرگذر گلوبندک ازجمله این پروژه‌های نیمه‌تمام به‌حساب می‌آید که به اتمام می‌رسند. برهمین اساس مهم‌ترین مشخصه‌های بودجه تمرکز سال آینده بر پروژه‌های نیمه‌تمام شهری گذاشته شده است؛ به‌گونه‌ای که 109پروژه نیمه‌تمام شهری با اعتبار ۱۰۴۰۰میلیارد تومانی به پایان خواهند رسید.
در این میان، محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت روند تکمیل پروژه‌های شهری توضیح داد: «تقریبا بیش از ۷۰پروژه از دوره گذشته باقیمانده که مدیریت شهری و شورای شهر در دوره پنجم تصمیمی برای اجرای آنها نداشته است.»
او با تأکید بر اینکه این پروژه‌ها پیشرفت‌های متفاوتی از 20تا 90درصد داشته‌اند، افزود: «سعی ما بر این است که فعلا پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته را تمام کنیم؛ زیرا برای این پروژه‌ها هزینه شده، مشکلات منطقه‌ای ایجاد کرده و کاری جز اتمام این پروژه‌ها نمی‌توان انجام داد. شورای شهر و مدیریت شهری در دوره جدید نمی‌تواند مسئولیت تصمیم‌گیری نسبت به این پروژه‌ها را قبول کند؛ هرچند که بیش از 90درصد پروژه‌ها قابل پیگیری است.»
هاشمی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که وعده اتمام آنها داده شده بود، افتتاح شده است، گفت: «برخی دیگر از پروژه‌های باقیمانده پیشرفت فیزیکی خوبی داشته‌اند و امیدوارم شهرداران مناطق نیز پروژه‌های مختلفی که تعریف شده را پیگیری کنند تا هر چه سریع‌تر به اتمام برسند.»
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره مدیریت شهری فعلی طراحی و اجرای پروژه‌های جدید کمتری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: «اگر در سال آینده طراحی و اجرای پروژه‌های جدید در دستور کار قرار گیرد حتما به مسائلی همچون توجه به‌نظرات و خواسته‌های شهروندان در اجرای پروژه‌های منطقه‌ای توجه خواهیم کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید