• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 7 اسفند 1398
کد مطلب : 96017
+
-

آدم‌ربایی اشتباهی موادفروشان

آدم‌ربایی اشتباهی موادفروشان


«وقتی به پاتوق‌مان رسیدیم، تصور کردیم 2نفری که در حال بازرسی یکی از خرده‌فروشان هستند مأمور قلابی‌اند. به همین دلیل آنها را ربودیم که ادبشان کنیم.» این بخشی از اعترافات 2مرد موادفروش است که 2مأمور بسیج را به خیال اینکه مأمور قلابی هستند ربودند تا آنها را گوشمالی دهند اما تصورشان اشتباه بود و آنها با مأمور واقعی روبه‌رو بودند.
به‌گزارش همشهری، چند روز پیش 2مأمور بسیج هنگام ماموریت قدم در پاتوق موادفروشان در خیابان ١٧شهریور گذاشتند و به‌سراغ یکی از خرده‌فروشان رفتند. مأموران با نشان دادن کارت، خود را معرفی کرده و قصد بازرسی داشتند. در همین هنگام یک خودروی پژو پرشیا که 2سرنشین داشت جلوی آنها پیچید تا مانع بازرسی شود. سرنشینان پژو به 2 مأمور اعتراض کردند و در هواخواهی از خرده‌فروش به مأموران گفتند که حق بازرسی ندارند. همین باعث جروبحث مأموران بسیج با سرنشین پرشیا شد. ناگهان سرنشینان پژو از ماشین پیاده شدند و با تهدید و زور، مأموران بسیج را به داخل ماشینشان منتقل کردند و با ربودن آنها به راه افتادند.

فرار از خودروی آدم‌ربایان
2مأمور جوان به‌دنبال راهی برای فرار از دست آدم‌ربایان بودند تا اینکه ماشین به چراغ قرمز رسید. حالا فرصت خوبی بود برای فرار. یکی از مأموران از گاز اشک‌آور استفاده کرده و به‌صورت آدم‌ربایان زد و موفق شد در ماشین را باز کرده و فرار کند. اما به محض اینکه خودش را به بیرون پرت کرد آدم‌ربایان حرکت کردند. مأمور دوم هنوز در دام آدم‌ربایان بود و مأمور اول که موفق به فرار شده بود خود را به مغازه‌ای که در آن حوالی بود رساند و از صاحب مغازه خواست به پلیس زنگ بزند.

دستگیری
طولی نکشید که ماجرا به پلیس مخابره شد و طرح مهار برای بازداشت آدم‌ربایان پژوسوار و نجات گروگان آغاز شد. دقایقی بعد مأموران پلیس موفق به شناسایی پژو پرشیا و بازداشت آدم‌ربایان شدند. از سوی دیگر مأمور دوم که گروگان آنها بود آزاد شد. متهمان پس از دستگیری به شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند و مقابل قاضی احسان زمانی قرار گرفتند. آنها به ربودن 2 مأمور بسیج اقرار کردند اما مدعی شدند که آنها را اشتباهی ربوده‌اند. یکی از متهمان گفت: من و دوستم (متهم دیگر) فروشنده موادمخدر هستیم و گاهی برای سرکشی به پاتوق خرده‌فروشان می‌رویم تا به آنها مواد بفروشیم. بارها از خرده‌فروش‌ها شنیده بودیم که افرادی تحت عنوان مأمور به پاتوق آنها می‌روند و دست به اخاذی می‌زنند. هرازگاهی این خبر به گوشمان می‌رسید که خرده‌فروشان در دام مأموران قلابی گرفتار شده‌اند. روز حادثه هم درست زمانی رسیدیم که 2 مأمور در حال بازرسی یک خرده‌فروش بودند. تصور کردیم آنها مأمور قلابی هستند که قصد اخاذی دارند. این شد که تصمیم گرفتیم آنها را گوشمالی دهیم تا دیگر باجگیران جرأت نکنند پایشان را در آن پاتوق بگذارند. وی ادامه داد: آنها را ربودیم و نیتمان این بود که با انتقال به محلی خلوت، کتکشان بزنیم و بعد رهایشان کنیم اما از بخت بدمان گروگان‌ها مأمور واقعی بودند که باعث شد گرفتار شویم.
این 2متهم پس از اقرار به جرم خود با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید