• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 7 اسفند 1398
کد مطلب : 96014
+
-

پایان 55روز اسارت گروگان 59ساله در زاهدان


آدم‌ربایان که با ربودن مردی 59ساله در زاهدان برای آزادی او درخواست 5میلیارد تومان کرده بودند وقتی پلیس را در یک قدمی خود دیدند گروگان‌شان را رها کرده و گریختند.
به گزارش همشهری، دهم دی‌ماه امسال مرد 59ساله‌ای در زاهدان پس از اینکه از خانه‌شان خارج شد ناپدید شد و دیگر کسی او را ندید. خانواده او که همه جا را به‌دنبال وی گشته بودند، وقتی خبری از او به‌دست نیاوردند، با مراجعه به پلیس، ماجرای گم شدن پدرشان را گزارش کردند. به این ترتیب تحقیقات برای یافتن ردی از مرد گمشده آغاز شد تا اینکه فرد ناشناسی با خانواده او تماس گرفت و همین تماس راز ناپدید شدن مرد میانسال را فاش کرد.
تماس گیرنده مدعی بود که آنها مرد گمشده را ربوده‌اند و برای آزادی‌اش 5میلیارد تومان می‌خواهند. او تأکید کرد که اگر پای پلیس به ماجرا باز شود، گروگان‌شان را زنده نخواهند گذاشت و او را خواهند کشت.
خانواده مرد ربوده‌ شده ماجرای این تماس تهدیدآمیز را به پلیس اطلاع دادند و تیم‌ ویژه‌ای از کارآگاهان برای آزادی گروگان وارد عمل شدند.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: نخستین اقدام پلیس یافتن ردی از گروگانگیران بود. به همین دلیل مأموران به بررسی مسیری پرداختند که گروگان پس از خروج از خانه‌‌شان در پیش گرفته بود. آنها در جریان این بررسی‌ها به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد روز حادثه، وقتی این مرد کمی از خانه‌اش دور می‌شود یک خودروی پژو پارس سد راهش شده و سرنشینان آن پس از پیاده شدن از ماشین، مرد 59ساله را به‌زور سوار آن کرده و متواری می‌شوند.
در حالی که تماس‌های تهدید آمیز آدم‌ربایان ادامه داشت، کارآگاهان پلیس هر روز یک قدم بیشتر به آدم‌ربایان نزدیک می‌شدند. آنها حالا دریافته بودند که گروگانگیران مرد ربوده شده را به یکی از مناطق مرزی کشور منتقل کرده و قصد دارند او را به آن‌سوی مرزها انتقال دهند.
از سوی دیگر معلوم شد که اعضای این باند که کاملا حرفه‌ای بودند، برای اینکه پلیس مخفیگاه‌شان را شناسایی نکند، مدام تغییر مکان می‌دهند و گروگان‌شان را از جایی به‌جای دیگر منتقل می‌کنند.
در این شرایط کارآگاهان اقدامات لازم برای جلوگیری از خروج گروگانگیران از طریق مرزها را انجام دادند و با سرنخ‌هایی که به‌دست آورده بودند سایه‌ به سایه در تعقیب آنها بودند. در نهایت آدم‌ربایان که متوجه شده بودند پلیس آنها را شناسایی کرده است و قادر نیستند گروگان را از مرز خارج کنند، این مرد را بدون دریافت هیچ وجهی در یکی از مناطق حاشیه‌ای زاهدان رها کرده و متواری شدند.
به گفته سرهنگ ملاشاهی، پس از 55روز، گروگان 59ساله به آغوش خانواده‌اش بازگشت و تحقیقات تخصصی برای دستگیری آدم‌ربایان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید