• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 7 اسفند 1398
کد مطلب : 96015
+
-

از کشف 5میلیون ماسک تا دستگیری دلالان ارزی

از کشف 5میلیون ماسک تا دستگیری دلالان ارزی


رئیس پلیس تهران از کشف بیش از 5میلیون ماسک احتکارشده، دستگیری دلالان ارزی و همچنین بازداشت افرادی که در فضای مجازی در رابطه با کرونا ویروس اخبار دروغین منتشر می‌کردند خبر داد.
به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی روز گذشته و در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: پلیس وظیفه دارد در مواقع بحرانی در کنار مردم باشد تا با کسانی که با نیازمندی‌های ضروری مردم سوداگری کرده و از فرصت به‌وجودآمده سوءاستفاده می‌کنند برخورد کند. وی ادامه داد: در راستای مبارزه با جمع‌آوری، دپو و احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، ده‌ها انبار و مراکز مهمی که اقلام مورد نظر را داشتند توسط پلیس بازدید و کنترل شدند؛ تعداد زیادی به‌طور قانونی همکاری می‌کردند اما تعدادی هم اقدام به احتکار کرده و قیمت‌ها را به‌صورت سرسام‌آوری بالا برده بودند.
فرمانده انتظامی پایتخت اظهار داشت: 3کارگاه که با استفاده از اقلام غیربهداشتی و غیرقانونی اقدام به تهیه ماسک می‌کردند پلمب شدند. این کارگاه‌ها در پوشش یک برند معروف و با ابتدایی‌ترین وسایل، ماسک را تولید می‌کردند. همچنین ۳نفر از افرادی که در فضای مجازی در رابطه با کرونا اخبار دروغین منتشر کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: روز دوشنبه بالغ بر یک‌میلیون ماسک از انبارها کشف شد و از دوشنبه تا دیروز 4.5میلیون عدد ماسک نیز دوباره کشف شد؛ همچنین 2انبار بزرگ که ماسک‌ها را به‌صورت غیرقانونی احتکار کرده بودند، صبح دیروز شناسایی شدند که ارزش ریالی ماسک‌های مکشوفه بالغ بر 10میلیارد تومان است. رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: پدافند ویژه ویروس کرونا در پلیس فعال و دستورالعمل آن نیز ابلاغ شده است. تمام مراکز عمده‌ مانند ستاد ترخیص و گذرنامه توسط بهداری کل نیروی انتظامی ضد‌عفونی می‌شود و در تمام کلانتری‌ها و مراکز انتظامی نیز مسائل بهداشتی رعایت می‌شود.

6تن مواد محترقه 
رئیس پلیس پایتخت درباره چهارشنبه‌سوری نیز گفت: پلیس از مدت‌ها قبل کار برخورد با افرادی که مواد محترقه غیرمجاز را وارد و توزیع می‌کردند آغاز کرده است. وی با اشاره به انهدام چند باند قاچاق مواد محترقه گفت: تا این لحظه بالغ بر 6تن از انواع مختلف مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق کشف شده است. رئیس پلیس پایتخت درباره ساعت کاری واحد‌های صنفی برای شب عید نیز بیان کرد: اصناف با توجه به خرید‌های شب عید یک ساعت مجاز هستند خدمات ارائه دهند.

دستگیری دلالان ارزی
سردار رحیمی در ادامه با بیان اینکه دلالان ارزی عامل اصلی بالابردن قیمت ارز هستند و طرح برخورد با آنها آغاز شده است، گفت: اعلام تحریم‌های FATF بین ۵۰۰ تا ۷۰۰تومان بر قیمت ارز اثر گذاشت و دلالان، قیمت ارز را در فضای مجازی افزایش دادند. او ادامه داد: ۱۲۰کانال که به‌صورت غیرمجاز و غیرقانونی در زمینه ارز فعالیت می‌کردند شناسایی و ادمین‌های آنها نیز دستگیر شدند. رئیس پلیس پایتخت گفت: ۳۷نفر از متهمانی که در فضای مجازی موجب افزایش نرخ ارز فعال بودند دستگیر شدند که از آنها بالغ بر ۲میلیارد تومان ارز کشف شد.

پاسگاه‌های آزادراه تهران-شمال 
رئیس پلیس تهران به افتتاح آزادراه تهران-شمال نیز اشاره کرد و گفت: پلیس‌راه تهران بزرگ 2پاسگاه در آزادراه تهران-شمال دارد که هنوز پاسگاه‌ها به‌طور رسمی افتتاح نشده‌اند. ما به‌طور ویژه 2پاسگاه را فعال کرده‌ایم و در این 2پاسگاه ۸گشت داریم.
دستگیری یک باند زمین‌خوار که زمین‌های شمال تهران مانند دارآباد را با سند‌سازی‌ به فروش می‌رساندند نیز یکی از خبرهایی بود که رئیس پلیس تهران روز گذشته اعلام کرد. وی گفت: از این افراد بیش از ۶هزار و ۴۲۱سند جعلی کشف شد. این باند حدود ۷هکتار از زمین‌های باارزش شمال تهران را سند‌سازی‌ کرده‌ بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید