• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 29 بهمن 1398
کد مطلب : 95367
+
-

شکایت از تیم پزشکی به‌خاطر مرگ 3نفر

در 3حادثه جداگانه زنی به‌دلیل جراحی زیبایی، یک کودک 3ساله به‌دلیل نارسایی ریه و مردی به‌دلیل مشکل قلبی در 3بیمارستان مختلف جانشان از دست دادند و خانواده‌هایشان از تیم پزشکی و جراحی شکایت کردند.
به گزارش همشهری، ساعت 11:24صبح بیست و هفتم بهمن‌ماه، گزارش مرگ زنی 46ساله به قاضی جنایی پایتخت اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که این زن برای انجام جراحی زیبایی لیپوساکشن به بیمارستانی در تهران مراجعه کرده اما هنگام جراحی جانش را از دست داده بود. قاضی جنایی دستور داد تا جسد به پزشکی قانونی منتقل شود چراکه خانواده این زن از تیم جراحی به‌دلیل مرگ وی شکایت داشتند. در این شرایط پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادسرای جرایم پزشکی فرستاده شد.
هنوز 2ساعت از اعلام این گزارش نگذشته بود که این‌بار مأمور کلانتری 134شهرک غرب با قاضی جنایی تهران تماس گرفت و گزارش مرگ دختربچه 3ساله‌ای را به او اعلام کرد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که این کودک به‌دلیل نارسایی ریه در یکی از بیمارستان‌های یزد بستری بوده اما حالش وخیم شده و برای ادامه درمان به یکی از بیمارستان‌های تهران انتقال یافته بود. تلاش پزشکان اما برای نجات این کودک فایده‌ای نداشت و او به کام مرگ رفته بود. پس از این حادثه غم‌انگیز، خانواده این کودک به‌خاطر مرگ دختربچه‌شان از تیم پزشکی بیمارستان یزد شکایت کردند که پرونده با دستور بازپرس پرونده به دادسرای یزد فرستاده شد. اما آخرین گزارش ساعت21:40 بیست و هفتم بهمن به قاضی جنایی اعلام شد. مردی 46ساله به‌دلیل مشکل قلبی به بیمارستانی در تهران منتقل شده بود، اما ناگهان حالش وخیم شده و جانش را از دست داده بود. در گزارش اولیه پزشکی اعلام شد که مرگ وی ایست قلبی به‌دلیل تزریق مورفین بوده است. در این شرایط خانواده متوفی از تیم درمان بیمارستان شکایت کردند. همین باعث شد تا پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادسرای جرایم پزشکی فرستاده شود. از سوی دیگر جسد متوفی نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت تا علت اصلی مرگ وی بررسی و مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید