• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 29 بهمن 1398
کد مطلب : 95365
+
-

تصمیم مرگبار برای فرار از محاصره مردم

مرد گروگانگیر وقتی در محاصره مردم گرفتار شد برای فرار از دستگیری، اقدام به‌خودزنی کرد که همین به قیمت از دست دادن جانش تمام شد.
به‌گزارش همشهری، صبح یکشنبه، بیست و هفتم بهمن، مرد جوانی که به تازگی از همسرش جدا شده بود به خانه یکی از بستگان آنها در شرق تهران رفت و دست به گروگانگیری خونین زد. او که چاقو به‌دست داشت ساکنان خانه را تهدید می‌کرد و می‌خواست هرچه پول و طلا دارند در اختیارش قرار دهند. 4نفر در داخل خانه حضور داشتند که مرد آشنا با تهدید، اقدام به بستن دست و پای 2 نفر از آنها کرد و از بقیه می‌خواست که به درخواستش عمل کنند. این مرد مدام فریاد می‌زد و تهدید می‌کرد، به‌طوری‌که همسایه‌ها صدای وی را شنیده و احتمال دادند که حادثه‌ای رخ داده است.

جدال خونین
تهدیدهای مرد گروگانگیر تمامی نداشت و صاحبخانه در برابر این تهدید‌ها مقاومت می‌کرد. همین باعث جدال مرد مسلح و صاحبخانه شد و او با چاقو ضرباتی به صاحبخانه زد و وی خون آلود روی زمین افتاد. در این لحظه یکی دیگر از ساکنان خانه به حمایت از صاحبخانه با گروگانگیر درگیر شد و مرد خشمگین با چاقو چند ضربه نیز به او زد.

محاصره مردم
صدای فریادهای ساکنان خانه و تهدیدهای گروگانگیر باعث شده بود همسایه‌ها در اطراف خانه تجمع کنند. گروگانگیر که متوجه این ماجرا شده بود تصمیم به فرار گرفت، اما مقابل ساختمان در محاصره مردم گرفتار شد که مانع فرار او بودند. این مرد با چاقوی خون آلودی که در دست داشت مدام مردم را تهدید می‌کرد و می‌گفت اگر اجازه ندهند وی فرار کند با ضربات چاقو همه را زخمی می‌کند. او فریاد می‌کشید اما مردم سعی داشتند او را دستگیر کنند. در این میان ماجرا به پلیس نیز اطلاع داده شده بود و مأموران در راه رسیدن به محل حادثه بودند.
مرد گروگانگیر وقتی این را شنید بار دیگر به تهدیدهایش ادامه داد اما نتوانست از میان مردمی که او را محاصره کرده بودند فرار کند. در این هنگام وی در اقدامی عجیب شروع به‌خودزنی کرد و در مقابل چشمان وحشت زده مردم روی زمین افتاد.
با رسیدن پلیس، گروگانگیر برای درمان به بیمارستان انتقال یافت اما به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. در این شرایط گزارش مرگ این مرد جوان حدود ساعت14:28 به قاضی جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد. مأموران در نخستین گام به تحقیق از افرادی که ساکن خانه بودند پرداختند. یکی از آنها گفت: متهمی که اقدام به ‌خودزنی کرده مردی بود که چند وقت قبل، از همسرش جدا شده بود. همسرش از بستگان ما بود و او روز حادثه به خانه ما آمد و مدعی بود که تمام طلاهایی که برای همسرش خریده به همراه مقدار پولی که به او داده در خانه ما پنهان شده است. به او گفتیم چنین موضوعی صحت ندارد و طلاها متعلق به همسر سابقش است. او چاقویی داشت که مدام با آن ما را تهدید می‌کرد. حتی فحاشی هم می‌کرد که سعی داشتیم او را آرام کنیم. مرد جوان به‌شدت عصبانی بود و دست‌وپای 2نفر از ما را بست.
وی ادامه داد: حدود 3 یا 4ساعت این گروگانگیری طول کشید که درنهایت 2نفر از ما را که با او درگیر شدند زخمی کرد. اما بی‌آنکه پول یا طلایی سرقت کند پا به فرار گذاشت. خوشبختانه همسایه‌ها صدای درگیری را شنیده بودند و به پلیس زنگ زدند و مانع از فرار این مرد شدند، اما او درنهایت به زندگی‌اش پایان داد.
در ادامه قاضی جنایی به تحقیق از 3شاهد که مانع از فرار متهم شده بودند پرداخت که آنها عنوان کردند متهم با چاقوی خود اقدام به‌خودزنی کرد. به این ترتیب جسد این مرد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید