• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 29 بهمن 1398
کد مطلب : 95364
+
-

مأمور قلابی درجه سرهنگی تتو کرده بود

مأمور قلابی درجه سرهنگی تتو کرده بود

«دستبند فلزی، بی‌سیم، غلاف اسلحه کمری، برچسب آرم سپاه پاسداران و صدای ضبط شده مکالمه بی‌سیم». اینها بخشی از تجهیزاتی است که پلیس از مخفیگاه مأموران قلابی کشف کرده است. اعضای این باند با استفاده از این وسایل، خود را مأمور معرفی کرده اموال افغان‌ها را سرقت می‌کردند.
به گزارش همشهری، چندی قبل مردی در تماس با پلیس اعلام کرد که چند نفر که خود را مأمور پلیس معرفی می‌کردند اموال چند کارگر افغان را زورگیری کرده‌اند. دقایقی بعد از این خبر مأموران کلانتری 168سیزده‌آبان راهی محل حادثه شدند. مالباختگان چند کارگر افغان بودند که با هم زندگی می‌کردند. یکی از آنها گفت: 3مرد میانسال که وانمود می‌کردند مأمور هستند وارد اتاقک ما شدند و بعد از بازرسی آنجا 6گوشی تلفن همراه و مبلغ 12میلیون تومان پول سرقت کردند و سوار بر یک خودروی سمند سفیدرنگ از آنجا فرار کردند. آنطور که شاکی می‌گفت مأموران قلابی به دستبند و بی‌سیم مجهز بودند و خودشان را مأمور پلیس معرفی کرده بودند.
به‌دنبال این شکایت، تحقیقات در این‌باره آغاز شد. مأموران با گشت‌زنی در محل حادثه به جوانی به نام نوید -31ساله- که در آن اطراف پرسه می‌زد مشکوک شده و او را بازداشت کردند. در ادامه تحقیقات که در پایگاه نهم پلیس آگاهی انجام شد، این مظنون که ابتدا خود را بی‌گناه می‌دانست اعتراف کرد که با همدستی 3دوستش به نام‌های رضا 27ساله، علی 40ساله و مسعود 31ساله و با استفاده از تجهیزات نظامی خودشان را مأمور معرفی کرده و از افغان‌های مقیم شهر ری سرقت می‌کردند.
با اعترافات این مأمور قلابی 3همدست دیگرش در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند. مأموران همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعدادی مهر مربوط به هیئت‌های مذهبی و مساجد، یک دستبند فلزی، بی‌سیم، غلاف سلاح کمری، تعدادی برچسب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدای ضبط شده مکالمه بی‌سیمی برای ترساندن طعمه های‌شان و خودرویی که آنها در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند کشف شد.
متهمان وقتی پشت میز بازجویی نشانده شدند به سرقت، زورگیری و اخاذی در پوشش مأمور پلیس اعتراف کردند و گفتند: در 12مورد سرقت از اتباع افغانی تحت پوشش مأمور دست دارند.
سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: در جریان بررسی‌ها معلوم شد که علی روی شانه‌های خود درجه سرهنگی خالکوبی کرده و در شهرستان‌های دزفول و بروجن با معرفی خود به‌عنوان مأمور بیش از 40میلیون تومان اخاذی کرده و به همین دلیل بازداشت شده بود اما در ادامه توانسته از زندان فرار کند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید