• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 29 بهمن 1398
کد مطلب : 95366
+
-

دام خدمات توریستی ارزان بر سر راه مسافران

با توجه به نزدیکی ایام نوروز و افزایش سفرهای داخل و خارج از کشور، پلیس فتا نسبت به دام‌هایی که کلاهبرداران با ادعای سفر ارزان بر سر راه مسافران پهن کرده‌اند هشدار داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات، در فضای مجازی برای ارائه خدمات توریستی ازجمله رزرو، اجاره هتل، اقامتگاه، بلیت‌های ارزان قطار، هواپیما و اتوبوس تبلیغات بسیاری می‌شود که لازم است هموطنان با هوشیاری نسبت به این تبلیغات کاذب کلاهبرداران را ناکام کنند. وی ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که افراد سودجو با تبلیغات مختلف که عمدتا در فضای مجازی انجام می‌شود، برای پیش‌فروش بلیت‌های قطار، اتوبوس و هواپیما و حتی رزرو محل‌های اقامتی با فریب ارزان بودن این بلیت‌ها و هزینه‌های اقامت، هموطنان را در دام خود گرفتار می‌کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا اضافه کرد: این شیادان با تبلیغات کذب، هموطنان را به سمت واریز پول ترغیب می‌کنند؛ درحالی‌که شیادان فضای مجازی پاسخگوی تعهدات خود نیستند. در مواردی دیده شده که افراد سودجو برای فروش به‌اصطلاح ارزان بلیت‌های هواپیما، بلیت‌هایی را به منازل افراد می‌فرستند؛ درحالی‌که این بلیت‌ها فتوشاپ است و اصالت ندارد. حتی در موارد دیگری دیده شده که افراد با دریافت این بلیت‌ها به فرودگاه و گیت پرواز رفته‌اند اما در نهایت متوجه شده‌اند که این بلیت‌ها اصالت ندارد.
سرهنگ پاشایی افزود: سال گذشته مواردی گزارش شده که افراد، هتل یا اقامتگاه‌هایی را از طریق فضای مجازی رزرو کرده بودند که متوجه شدند تمام این موارد کلاهبرداری بوده است. وی به هموطنان توصیه کرد: برای خرید بلیت یا رزرو هتل یا اقامتگاه حتما به سایت‌های دارای نماد الکترونیکی مراجعه یا بلیت خود را از هواپیمایی دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند و تعطیلات نوروز آنها تلخ نشود.
پاشایی همچنین به هموطنان توصیه کرد: برای اطمینان از اعتبار بلیت‌ها، هزینه پرداختی را حضوری و با مراجعه به سایت یا فروشگاه‌ها انجام دهند و مطمئن شوند که آن سایت یا فروشگاه اصالت دارد تا دچار مشکل نشوند. وی اضافه کرد: هموطنان هرگونه کلاهبرداری در فضای مجازی را به پلیس فتا اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید