• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 28 بهمن 1398
کد مطلب : 95271
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QWkN5
+
-

افت فشار گاز عامل قطع برق

همزمان با افت دمای هوا، وزارت نفت تصمیم گرفته تامین گاز واحدهای مسکونی را در اولویت قرار دهد همین باعث شده تا نیروگاه‌ها با کمبود گاز مواجه شوند

تغییر سیاست وزارت نفت در تامین سوخت نیروگاه‌ها باعث شد از دیروز خاموشی‌های اضطراری در برخی شهرهای ایران به‌ویژه نقاطی از تهران رخ دهد. سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با همشهری از تلاش‌ها برای رفع مشکل قطع پراکنده برق در برخی نقاط کشور خبر داد و تأکید کرد: تلاش وزارت نیرو و به‌ویژه شرکت توانیر این است که دیگر خاموشی رخ ندهد. مصطفی رجبی مشهدی،  دلیل قطع برق پراکنده را در نقاط کشور ناشی از افزایش کم سابقه مصرف گاز به‌ویژه به‌دلیل برودت شدید هوا در نیمه شمالی کشور اعلام کرد که باعث شد تا اولویت اختصاص گاز به مشترکان خانگی قرار گیرد. همین امر روند تامین گاز را در نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه کرد . او تأکید کرد: با وزارت نفت برای تامین مطمئن سوخت نیروگاه‌ها  هماهنگی شده تا دیگر شاهد تکرار   خاموشی نباشیم.

به گزارش همشهری، شرکت توانیر؛ دیروز به‌دلیل محدودیت اعمال شده در تامین سوخت نیروگاه‌ها به‌ویژه گاز مورد نیاز آنها، به قطع چند ساعته برق در نقاطی از شهر تهران به‌ویژه در محدوده شرق پایتخت اقدام کرد که به گفته مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور دلیل این اتفاق محدودیت سوخت نیروگاه‌ها بوده است. همزمان با افت دمای هوا، وزارت نفت تصمیم گرفته تامین گاز واحدهای مسکونی را در اولویت قرار دهد همین  باعث شده تا نیروگاه‌ها با کمبود گاز مواجه شوند. سخنگوی صنعت برق از اعمال خاموشی‌های اضطراری ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها در کشور خبرداد و تأکیدکرد: این اقدام برای پایدار نگه‌داشتن شبکه برق بسیار ضروری است.مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه به‌دلیل کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، تأکید کرد: به همین دلیل میزان سوخت تحویلی به نیروگاه‌های کشور کاهش یافته است.
به گفته او اگر ساکنان مناطق گرمسیر، میزان مصرف برق و گاز خود را 10درصد کاهش دهند، بلافاصله خاموشی‌های اضطراری ناشی از این شرایط لغو خواهد شد. رجبی مشهدی با بیان اینکه در این وضعیت نیروگاه‌ها باید از سوخت مایع استفاده کنند، اعلام  کرد: با توجه به مشکلات تامین سوخت در مناطق سردسیر و برفی، از هموطنان انتظار  کاهش مصرف داریم تا خاموشی‌های اعمال شده پایان یابد.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به ضرورت کاهش مصرف برق و گاز تأکید کرد: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفت انرژی، راهکارهای ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است.

این خبر را به اشتراک بگذارید