• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 28 بهمن 1398
کد مطلب : 95270
+
-

پولشویی ماورای بنفش چین برای مقابله با ویروس کرونا

بانک مرکزی چین در برنامه‌ای جدید برای کنترل شیوع نوع جدید ویروس کرونا شروع به تمیز کردن اسکناس‌ها کرده است.

براساس اعلام مقام‌های بانکی چین اسکناس‌های ارزهای مختلف از یوآن گرفته تا دلار و یورو با توجه به اینکه وارد چرخه مالی جهان می‌شوند از این پس به وسیله اشعه ماورای بنفش و استفاده از دستگاه‌های ویژه حرارتی ویروس‌زدایی می‌شوند. اسکناس‌هایی که با استفاده از فناوری‌های جدید تمیز می‌شوند سپس ۷ تا ۱۴ روز در قرنطینه باقی می‌مانند و سپس وارد چرخه مالی می‌شوند. شیوع نوع جدید ویروس کرونا که مردم جهان را به وحشت انداخته از چین آغاز شد، اما اکنون با ابتلای بیش از 68هزار نفر به بیشتر از 30کشور جهان رسیده است. حداقل 1665نفر هم بر اثر این ویروس تاکنون جان‌شان را از دست داده‌اند.
گزارش‌هایی منتشر شده است که اسکناس‌هایی از مبدأ چین با توجه به تماس مستقیم و زیاد با دست‌های آلوده به این ویروس بوده و به کشورهای دیگر رسیده است.
به گزارش نیویورک‌تایمز، تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ روی اسکناس‌های ۱ دلاری در نیویورک صورت گرفته نشان می‌دهد به‌صورت میانگین روی هر اسکناس ۳۹۷ آلودگی باکتریایی یا ویروسی وجود دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد اگر فردی مبتلا به ویروس کرونا به اسکناسی دست بزند احتمال دارد که این ویروس قابلیت انتقال از طریق اسکناس تا ۱۲ روز را داشته باشد. دولت چین اعلام کرده برای سومین روز متوالی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و شیوع آن کاهش یافته است. هر چند گسترش نوع جدید ویروس کرونا به‌عنوان بحران جهانی اعلام شده، اما این ویروس هنوز به یک همه‌گیری جهانی تبدیل نشده است. تنها حدود یک درصد از مبتلایان به کرونا درگذشته‌اند و بالای ۸۰ درصد مبتلایان بدون مشکلات وخیم درمان شده‌اند.

پیش از این برخی مقام‌های بهداشتی جهان هشدار داده بودند درصورتی که برنامه‌های جدی برای مقابله با این ویروس اجرا نشود احتمال ابتلای دو سوم مردم جهان به این ویروس وجود دارد. هر فرد مبتلا به ویروس کرونا می‌تواند 2الی 3نفر را درگیر کند و به این ترتیب میلیاردها نفر می‌توانند دچار این ویروس شوند. تلاش دانشمندان برای ساخت واکسن این ویروس جدید ادامه دارد و چند شرکت مهم بیوتکنولوژی در حال ادامه تحقیقات در این رابطه هستند. یک شرکت داروسازی آمریکایی در حال تست انسانی دارویی ضدویروس به نام Remdesivir است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که نتایج تزریق این دارو به یک بیمار مبتلا به ویروس جدید 2019-nCoV نتایج مثبتی داشته است.
براساس گزارش‌های منتشر شده این دارو جلوی فعالیت پروتئینی را می‌گیرد که به ویروس کرونا قابلیت کپی‌کردن و تکثیر خود را می‌دهد. پیش از این نام این ویروس به‌عنوان درمان بالقوه مرس(به‌عنوان یکی دیگر از ویروس‌های کرونا) مطرح بوده است. تست‌های اولیه نشان می‌دهد که حداقل در محیط آزمایشگاهی Remdesivir جلوی تکثیر سلول‌های ویروس کرونا را می‌گیرد. گفته می‌شود این دارو روی گروهی ۲۷۰ نفره از بیماران در چین در حال آزمایش است. در این آزمایش به یک گروه این دارو تزریق می‌شود و به گروه دیگر ماده‌ای دارونما یا پلاسیبو تزریق خواهد شد. نتایج تغییر وضعیت بیماران هر دو گروه مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت موفقیت احتمال استفاده از این دارو افزایش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید