• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 21 بهمن 1398
کد مطلب : 94849
+
-

ارنست همینگوی

ویترین
ارنست همینگوی


«ارنست همینگوی» هفتمین جلد از مجموعه نسل قلم انتشارات نشر نو است. این کتاب را فیلیپ یانگ نوشته و شیوا صفوی به فارسی برگردانده است.
کتاب‌های مجموعه نسل قلم، زندگینامه نیستند، بلکه شرح و تفسیر و نقد آثار و اندیشه‌های نویسندگان محسوب می‌شوند. بنابراین اگرچه حجمشان اندک است اما می‌توانند نقطه شروع خوبی برای خوانندگانی باشند که درپی راه‌یافتن به مضامین اندیشه‌های این نویسندگان و متفکران هستند.
ارنست همینگوی در طول زندگی‌اش، به‌احتمال بسیار، مشهورترین نویسنده آمریکایی بود. شیوه نگارشش، «قهرمانش» (یعنی شخصیت‌های اصلی بسیاری از آثارش آنقدر شبیه یکدیگرند که مدت‌هاست آنها را چون شخصیتی واحد می‌شناسیم) و روش و دیدگاهش به‌طور گسترده‌ای، نه‌تنها در جهان انگلیسی‌زبان بلکه در هرجایی که زیاد کتاب می‌خوانند، به‌رسمیت شناخته شده است. شاید علتش این باشد که هیچ رمان‌نویس دیگری چون او بر نثر داستانی مدرن تأثیر نگذاشته است؛ زیرا هرجا که آثارش را شناخته‌اند، نثرش را به‌کار گرفته‌اند، از آن تقلید کرده‌اند، بازش ساخته‌اند و همانندسازی کرده‌اند. افزون بر این، او شهرت فوق‌العاده‌ای به‌عنوان فردی خبرساز داشت؛ بیش از 30سال هرگونه ماجراجویی‌اش بدون استثنا در مطبوعات گزارش می‌شد. ولی تا مدت‌ها نه خود او و نه آثارش به‌خوبی درک نمی‌شدند و علی‌رغم اینکه در دهه اخیر گام‌های بلندی در جهت فهم آثارش برداشته شده، هنوز هیچ‌یک آنطور که باید به‌درستی درک نشده است.
نشر نو ارنست همینگوی را در 90صفحه با شمارگان 770نسخه به‌بهای 12هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید