• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 بهمن 1398
کد مطلب : 94116
+
-

امروز در جشنواره تئاتر چه می‌بینیم

امروز در جشنواره تئاتر چه می‌بینیم

یکشنبه ۱۳ بهمن، دومین روز از اجراهای صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی و چهارمین روز از اجراهای بخش «به علاوه فجر» و شروع سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به‌حساب می‌آید.
به گزارش همشهری، در چهارمین روز از سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، فردا 8 نمایش اجرا خواهد شد:
  نمایش «بیگانه در خانه» به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات از تهران ساعت ۱۹ در تالار اصلی، «متساوی‌الساقین» به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجب‌لو از گرگان در 2 نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو، «خوابگرد» به نویسندگی نوید ایزدیار و کارگردانی امیر کلهری‌پور از آبیک در 2 نوبت ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه و «ستاره‌شناس» به نویسندگی دیدیه ون کولارت و کارگردانی اصغر نوری از تهران در 2 نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی.
  تئاتر مولوی در این روز میزبان نمایش «است» به نویسندگی و کارگردانی پرنیا شمس از تهران است که در 2 نوبت ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.
  در تماشاخانه ایرانشهر نمایش‌های «باق وحش» به نویسندگی فرامرز مهدیان‌دهکردی و کارگردانی امیربهاور اکبرپوردهکردی از شهرکرد در 2 نوبت ۱۷ و ۲۰ در تالار دکتر ناظرزاده‌کرمانی و «ژنتیک» به نویسندگی و کارگردانی مهسا غفوریان از مشهد در 2 نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ در تالار استاد سمندریان اجرا خواهد شد.
  نمایش «زندگی با طعم خردل» به نویسندگی محمد غدیرزاده و کارگردانی سعید نجفیان از تهران هم ساعت ۱۸ در تماشاخانه سرو روی صحنه می‌رود.
  در بخش «به علاوه فجر» که یکشنبه ۱۳بهمن روز چهارمش را پشت سر می‌گذارد 4 نمایش اجرا خواهد شد: نمایش «کاش چشم نمی‌دید» به نویسندگی مهدی صفاری‌نژاد و کارگردانی فرزاد لباسی از همدان ساعت ۱۹ در تماشاخانه ایران‌تماشا، «قطع دست در اسپوکن» به نویسندگی مارتین مک‌دونا و کارگردانی احمد بیستونی از تهران ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان، «والس تصادفی» به نویسندگی ویکتور هایم و کارگردانی محمدحسین صادقی‌زاده‌مقدم از تهران ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم و نمایش «۱۲ روز» به نویسندگی و کارگردانی علی بیگدلی ساعت ۱۷ در تماشاخانه شانو.
  بخش خیابانی و دیگر گونه‌های اجرایی نیز روز یکشنبه ۱۳ بهمن دومین روزش را پشت سر خواهد گذاشت. 4 نمایش «بی‌پیش، بی‌اجازه» از تفرش، «صد سال به این سال‌ها» از خمینی‌شهر، «شال‌برون» از لاهیجان و «تنها یک زمین داریم» از تهران به‌ترتیب در ساعت‌های ۱۶، ۱۶:۳۰، ۱۷ و ۱۸:۳۰ در محوطه مجموعه تئاترشهر.
  «قهرمان کیست؟»  از بوشهر و زینب پاشا از تبریز نیز به نوبت ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۷ در محوطه خانه هنرمندان و نمایش‌های «صد سال به این سال‌ها» از خمینی‌شهر و «شال‌برون» از لاهیجان ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۱ در متروی میدان ولیعصر (ایوان انتظار) اجرا خواهند شد.
  در بخش دیگر گونه‌های اجرایی هم نمایش «اکسیر» از کرج با طراحی علی کاظمی از ۱۲ تا ۱۷ بهمن در نوبت‌های ۱۶، ۱۶:۳۰، ۱۷، ۱۷:۳۰ و ۱۸ در مؤسسه صبای فرهنگستان هنر و در بخش تئاتر ملل نمایش «سکوت» از لهستان در روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن ساعت ۱۸ در پارکینگ تالار وحدت اجرا خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید