• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93548
+
-

مجیدی، شاکی از چمن مصنوعی

امیرحسین اعظمی| بعد از رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر سلب میزبانی از باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و البته لغو بازی استقلال برابر الکویت، قرار بود آبی‌پوشان پایتخت در تاریخ پنجم بهمن‌ماه در دوحه به مصاف این تیم بروند. این در حالی است که باشگاه استقلال و 3باشگاه دیگر حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کردند که حاضر نیستند در کشور ثالث به مصاف رقبای خود بروند و به نوعی انصراف خود از این مسابقات را اعلام کردند. در فاصله 4روز مانده به تاریخ اعلام‌شده برای بازی با الکویت، مدیران استقلال هنوز بلیت سفر به دوحه را تهیه نکرده‌اند و با این شرایط به‌نظر تصمیم آبی‌ها برای کنار کشیدن از لیگ قهرمانان آسیا کاملا جدی است.
روز گذشته خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال درخصوص صحت انصراف استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا به همشهری گفت: «این بحث فقط برای استقلال نیست. هر 4نماینده ایران در لیگ قهرمانان صورتجلسه‌ای را امضا کرده‌اند که فقط در کشور خودمان میزبانی می‌کنند و اگر غیر از این باشد قطعا در لیگ قهرمانان حاضر نخواهیم شد.» او در پاسخ به این سؤال که آیا نگران محرومیت استقلال در لیگ ایران و لغو پروانه فعالیت این باشگاه نیستید، تأکید کرد: « فعلا بحث به آنجا نرسیده است که بخواهیم در موردش صحبت کنیم.»

  تمرین روی چمن مصنوعی
استقلال این روزها تمریناتش را در تهران ادامه می‌دهد، ولی کادر فنی این تیم به‌دلیل مشخص نشدن برنامه بازی‌های رسمی با چالش مواجه شده‌اند. بارش برف شدید تهران در روز یکشنبه تمرین آبی‌ها را تعطیل کرد و استقلالی‌ها روز دوشنبه هم به سالن وزنه رفتند. نکته عجیب اینکه با وجود گذشت 2 روز از برف تهران تمرین دیروز استقلال نیز به‌جای چمن طبیعی در ورزشگاه زمزم در جنوب تهران و روی چمن مصنوعی برگزار شد. ظاهرا مسئولان ورزشگاه انقلاب در روز بارندگی روی زمین چمن کاور نکشیده بودند که این موضوع با ناراحتی فرهاد مجیدی همراه بود.

  مدافعان استقلال، غایبان دربی؟
سیاوش یزدانی و عارف غلامی 2 بازیکن مصدوم استقلال در تمرین غایب بودند. روز گذشته سایت‌های مختلف خبری به این موضوع اشاره کردند که وضعیت این 2 بازیکن برای حضور در دربی تهران مشخص نیست. دربی تهران 17بهمن برگزار می‌شود ولی این احتمال وجود دارد که یزدانی و غلامی برای این مسابقه آماده نشوند. غیبت این 2 بازیکن چالش‌هایی را برای استقلال در خط دفاعی ایجاد خواهد کرد و این در حالی است که نتیجه گرفتن در بازی با پرسپولیس یک موضوع حائز اهمیت برای استقلال است. البته فرهاد مجیدی همچنان درصدد اضافه کردن یک مدافع جدید به لیست آبی‌هاست.

  آخرین وضعیت مطهری
امیرارسلان مطهری، مهاجم سابق ذوب‌آهن در نقل‌وانتقالات زمستانی براساس بند قراردادش از آن تیم جدا شد و به استقلال پیوست. اما باشگاه ذوب‌آهن مدعی شده انتقال مطهری به استقلال غیرقانونی بوده و او باید به اصفهان بازگردد. این باشگاه همچنین از استقلال و مطهری به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کرده است. مطهری نیز براساس میزان پرداختی باشگاه ذوب‌آهن، نامه‌ای به این باشگاه نوشته و برای پرداخت مطالباتش 10روز به آنها فرصت می‌دهد. مهاجم ذوب‌آهن با وجود نوشتن این نامه در تمرینات تیم هم شرکت می‌کند اما خبری از پرداخت پولش نمی‌شود. مطهری نیز با توجه به پیشنهاد باشگاه استقلال، قراردادش را یک‌طرفه فسخ و آن را در سازمان لیگ ثبت می‌کند. اگرچه هنوز رأی کمیته تعیین وضعیت اعلام نشده اما به‌نظر نمی‌رسد مطهری مشکلی برای همراهی استقلال داشته باشد و تنها منتظر رأی این کمیته است. این بازیکن براساس بند قراردادش، اقدام به فسخ قرارداد کرده و مدارک خود را نیز از طریق وکیلش به کمیته تعیین وضعیت داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید