• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93543
+
-

رضاوند: استراماچونی کیفیت بازیکنان استقلال را بالا برد

امیرحسین اعظمی| استقلال این روزها تمریناتش را در تهران دنبال می‌کند. این در حالی است که آبی‌پوشان هم مثل 3نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا در شوک از دست دادن میزبانی هستند. آرش رضاوند، هافبک آبی‌پوشان هم تأکید می‌کند که فوتبال ایران در شرایط سختی قرار گرفته و عبور از این وضعیت کار آسانی نیست. او درخصوص شرایط استقلال و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  شرایط فعلی استقلال چطور است؟
بعد از اینکه استراماچونی از تیم ما رفت حدود یک‌ماه وضعیت نابسامانی داشتیم، ولی آمدن فرهاد مجیدی شرایط را بهتر کرد. حالا هم تمرینات را دنبال می‌کنیم تا آماده نیم‌فصل دوم و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا شویم.
 حتما می‌دانی که میزبانی نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان با اما و اگرهایی روبه‌رو شده است. در این خصوص چه صحبتی داری؟
این تلخ‌ترین اتفاق ممکن است. همه می‌دانند که شیطنت برخی کشورهای عربی باعث شده این وضعیت به‌وجود بیاید و خود آنها هم به خوبی می‌دانند مشکل خاصی در ایران وجود ندارد. در ایران بازی‌های لیگ قهرمانان، هواداران زیادی را به ورزشگاه می‌کشاند، ولی فکر می‌کنم مسئولان AFC تحت فشار قرار گرفتند که چنین تصمیمی در مورد ما گرفته شد.
 فکر می‌کنی تیم‌های ایرانی باید از این بازی‌ها انصراف بدهند یا انتخاب دیگری هم وجود دارد؟
جواب دادن به این سؤال سخت است. اگر ما شرایط AFC را قبول کنیم طبیعی است که بحث ناامنی در ایران را قبول کرده‌ایم و اگر هم در بازی‌ها شرکت نکنیم جریمه و محروم خواهیم شد. من حتی شنیده‌ام که احتمال باطل شدن پروانه‌ این 4 تیم وجود دارد و ممکن است حتی نتوانیم در بازی‌های داخلی حاضر شویم. فوتبال ایران در شرایط سختی قرار گرفته و عبور از این وضعیت کار آسانی نیست. با این حال مسئولان رده‌بالا باید جلو بیایند و از طریق مکاتبه با فیفا یا نهادهای دیگر این مشکل را حل کنند. با این وضعیت واقعا فوتبال ما آسیب می‌بیند.
  درصورت حضور در این جام، فکر می‌کنی استقلال از سد 2تیم عربی در پلی‌آف عبور کند؟
ما استقلال هستیم و باید از این مرحله عبور کنیم.
 کار کردن با فرهاد مجیدی چطور است؟
مجیدی دوران بازیگری درخشانی در استقلال داشت و نزد هواداران هم محبوب است. امیدوارم سرمربی ما در استقلال به اهدافش برسد و با این مربی فصل خوبی را پشت سر بگذاریم. هرچند مجیدی فصل گذشته در چند بازی هدایت استقلال را بر عهده گرفت ولی این نخستین تجربه رسمی آقافرهاد برای هدایت استقلال است و امیدوارم در کارش موفق باشد.
 فکر می‌کردی استراماچونی به این راحتی استقلال را ترک کند؟
خیر، این اتفاق برخلاف پیش‌بینی خیلی‌ها بود. استراماچونی در استقلال تأثیر زیادی داشت و کیفیت فوتبال بازیکنان را بالا برد. همه دیدند که چه فوتبالی بازی می‌کردیم، ولی به هر حال اتفاقاتی رخ داد که این مربی از جمع ما جدا شد.
 ما در یک سال گذشته مربیانی مثل کی‌روش، برانکو، کالدرون و استراماچونی را از دست دادیم. آیا این موضوع به ضرر فوتبال ایران نیست؟
کی‌روش که خودش تصمیم به جدایی گرفت و برانکو هم چنین شرایطی داشت. استراماچونی و کالدرون هم وضعیت مشابهی داشتند و رفتن آنها جزو اتفاقات نادر فوتبال بود. اعتقاد من این است که فوتبال ایران به حضور چنین مربیانی نیاز دارد.
 از عملکرد خودت در نیم‌فصل اول راضی هستی؟
این نخستین سال حضورم در استقلال است و تلاش کردم تا عملکرد خوبی داشته باشم. شرایط من بد نبود، ولی به این راضی نیستم. باید خیلی بهتر کار کنم چون هدفم رسیدن به تیم ملی است.
 استقلال می‌تواند قهرمان لیگ شود؟
پیش‌بینی خیلی سخت است، چون تیم‌های دیگر هم دنبال قهرمانی هستند. با این حال تنها هدف ما هم گرفتن جام است و برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید