• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93547
+
-

سلام به پرچم در خاک کویت

سلام به پرچم در خاک کویت

تیم ملی هندبال ایران در سومین بازی از مسابقه‌های قهرمانی آسیا که انتخابی جام‌جهانی هم هست، تیم کویت را در خاک این کشور 28 به 24 شکست داد.پیش از شروع این بازی، هندبالیست‌های تیم ملی، رو به پرچم ایران ایستادند و سلام نظامی دادند.این حرکت در شرایطی است که این‌روزها امتناع تیم فوتبال باشگاه الکویت، از سفر به تهران به بهانه ناامنی، یکی از مهم‌ترین خبرهای ورزش ایران است.
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در توضیح این تصمیم به خبرنگار تسنیم گفت: «بچه‌ها مقابل دوربین‌ها و چشم حاضران در سالن، موقع پخش سرود به پرچم ایران سلام‌ نظامی دادند تا ثابت کنند چه در ورزش و چه سایر صحنه‌ها به‌عنوان سرباز وطن جانفشانی می‌کنند. با توجه به برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در فدراسیون، ملی‌پوشان این پیروزی را به روح سردار دل‌ها و همراهانش تقدیم کردند. امیدوارم روح سردار عزیز و همراهانش و شهدای هواپیما همه شاد شده باشند.»
الله‌کرم استکی، ستاره تیم ملی هندبال ایران پس از این بازی گفت: «10هزار تماشاگر در سالن حضور داشتند و جو سنگینی در سالن بود. فشار و استرس زیادی روی بازیکنان وجود داشت. خدا را شکر موفق شدیم برابر کویت که میزبان رقابت‌ها‌ست به برتری برسیم. با توجه به اینکه داوران اروپایی بودند، دست و پای کنفدراسیون هندبال آسیا بسته شد. به یقین می‌گویم اگر کوبل داوری از قاره دیگری جز اروپا بود، شرایط به‌گونه دیگری رقم می‌خورد.» 
علیرضا حبیبی، سرمربی تیم ملی هندبال ایران هم تأیید می‌کند که انتخاب تیم داوری از یک کشور اروپایی در پیروزی مقابل تیم میزبان نقش داشته است: «خوشبختانه دو کوبل داوری اروپایی به مسابقات اضافه شدند که کوبل نروژی این دیدار را قضاوت کردند. آنها تجربه خوبی دارند و تحت‌تأثیر میزبانی و حمایت هواداران قرار نگرفتند. کویت سال‌ها صدرنشین آسیا بوده و سابقه طولانی در هندبال قاره دارد، بازی با آنها سخت بود. در چند سال گذشته این نخستین‌بار بود که با حضور این تعداد تماشاگر روبه‌رو شدیم. سالن 6هزار نفری کاملا مملو از جمعیت بود و تعداد زیادی تماشاگر نیز خارج از سالن از تلویزیون بازی را می‌دیدند.»
حبیبی شیوه بازی ایران مقابل کویت را شبیه شیوه بازی با بحرین می‌داند، اگرچه برخلاف بازی با بحرین، ایران این‌بار پیروز از زمین خارج شد: «در دیدار با کویت بچه‌ها روحیه خوبی داشتند. مقابل بحرین هم خوب ظاهر شدیم و در لحظات پایانی نتوانستیم نتیجه لازم را مقابل قهرمان انتخابی المپیک داشته باشیم، به همین دلیل در تمرین قبل از بازی روی مسائل روحی و فنی کار و بازی‌های خودمان و حریف را آنالیز کردیم.»
تیم ملی هندبال ایران در بازی اول نیوزیلند را 53 به 21 مقتدرانه شکست داد اما بازی دوم را با نتیجه 20 به 22 به تیم قدرتمند بحرین باخت.
ایران دیروز با قطر بازی داشت و فردا در آخرین بازی مرحله گروهی دور دوم به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.در دیگرگروه این مسابقات عربستان، امارات، بحرین و ژاپن حضور دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید