• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93545
+
-

یک قرن ناکامی

یک قرن ناکامی

برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس شکایت کرده و برخی منابع غیررسمی مدعی هستند حکم اولیه مربوط به شکایت او تا پایان سال به باشگاه ایرانی خواهد رسید. البته در این میان پرسپولیسی‌ها هم بابت فسخ یکطرفه قرارداد توسط مربی کروات بحث دارند و او را تهدید به شکایت متقابل کرده‌‎اند. برانکو اما طعنه زده و گفته: «خب شکایت کنید؛ مگر در صد سال گذشته کدام پرونده را برده‌اید؟» اگرچه کنایه پروفسور اغراق‌آمیز است، اما چندان هم بیراه نگفته؛ تنها مرور اجمالی بر پرونده‌های پرشمار بین‌المللی در این سال‌ها و انواع و اقسام مجازات‌ها از کسر امتیاز گرفته تا بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی نشان می‌دهد بیشتر مدیران فوتبال ایران نه نحوه صحیح عقد قرارداد را بلد هستند و نه از توان و دقت کافی برای اجرای تعهدات‌شان برخوردارند. بنابراین معمولا هر بار که به فیفا رفته‌ایم بدجوری شکست خورده‌ایم و احتمالا پرونده برانکو هم همین شرایط را خواهد داشت.

  پرسپولیس در محاصره بمب‌های ساعتی
مسئله شکایت برانکو و دستیارانش اما فقط یکی از مشکلات پرسپولیس است؛ چه اینکه این تیم هم‌اکنون در محاصره بمب‌های ساعتی قرار دارد. یکی از کسانی که خیلی بی‌سروصدا کارش را پیش برده و هر لحظه ممکن است برای باشگاه خطرساز شود ماریو بودیمیر است که گفته می‌شود غرامت 500هزار دلاری می‌خواهد! هم‌اکنون با کادرفنی سابق هم قطع همکاری شده که احتمال شکایت آنها زیاد است. از بازیکنان فعلی نیز بشار رسن و بوژیدار رادشویچ پول‌شان را نگرفته‌اند که مخصوصا هافبک عراقی شرایط فسخ یکطرفه و اقدام حقوقی بعد از آن را دارد. جالب است که با این شرایط باز هم باشگاه پرسپولیس، 2بازیکن خارجی جدید خریده است!

  سابقه بد انصاری‌فرد
نکته نگران‌کننده‌تر در این مورد سابقه بد محمدحسن انصاری‌فرد در کنترل این قبیل پرونده‌هاست. او دوره قبلی مدیریتش در پرسپولیس بازیکن بی‌کیفیتی به نام رافائل ادرو را جذب کرد که دستمزد این بازیکن پرداخت نشد. رافائل به فیفا شکایت کرد که شکایت او با غفلت مدیران باشگاه همراه شد و نهایتا چند‌ماه بعد به کسر 6امتیاز حیاتی از پرسپولیس انجامید. این مجازات البته در دوران مدیرعاملی حبیب کاشانی اعمال شد و نزدیک بود قهرمانی در لیگ هفتم را از پرسپولیس بگیرد، اما کسر 3 امتیاز از سپاهان در کنار محرومیت چند ماهه این تیم به‌خاطر ماجرای معروف سرباز احمدی، سرخپوشان را در صدر جدول نگه‌داشت.

  تخفیف؟ دیگر حرفش را هم نزنید
از زمانی که برانکو با پرسپولیس قطع همکاری کرد، مسئله حقوقی تسویه‌حساب با او آغاز شد. در این بین مدیریت جدید پرسپولیس در چند نوبت تلاش کرد از پروفسور تخفیف بگیرد. در همین راستا حتی 2نماینده از سوی باشگاه راهی زاگرب شدند و چند روز آنجا اقامت داشتند تا شاید از برانکو تخفیف بگیرند، اما ظاهرا انعطاف مربی کروات با توقعات انصاری‌فرد و شرکا همخوانی نداشته است. برانکو عقیده دارد کارش را در پرسپولیس به نحو احسن انجام داده و نیازی نیست برای اثبات حسن نیتش تخفیف آنچنانی بدهد. از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس بدش نمی‌آمد پروژه بازگرداندن او را به نیمکت سرخپوشان را محقق کند و کل طلب قبلی و پیش‌پرداخت قرارداد جدید را با هم بدهد، اما این اتفاق هم عملی نشد. حالا اما مصاحبه ایوانکوویچ نشان می‌دهد او از تهدید باشگاه به شکایت متقابل به‌شدت خشمگین شده و دیگر حتی یک دلار هم تخفیف نخواهد داد. به همین راحتی درهای آشتی و مصالحه بسته شد. این وسط فقط هزینه سفر بی‌نتیجه نمایندگان پرسپولیس به زاگرب، به انبوه مخارج باشگاه اضافه شد؛ همین!

این خبر را به اشتراک بگذارید