• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9336
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3QM9
+
-

هدف ؛ نوک مگسک

یگانه عصاری
بدون شک تیراندازان ایران در سال96، روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و اتفاقات بی‌شماری بر این مسائل دامن زد. از مسابقات کشورهای آسیایی تا جام‌جهانی گابالا که دختران ایران سهم بزرگی در آن داشتند. مهم‌ترین نکته این فدراسیون اما حضور علی دادگر به‌عنوان جانشین سید‌مهدی هاشمی، رئیس سابق فدراسیون تیراندازی بود که پس از جنجال‌های فراوان اتفاق افتاد. اما سال جدید قرار است برای تیراندازان ایران چه اتفاقاتی را رقم بزند؟
از مهم‌ترین اتفاقات امسال کسب دو‌سهمیه المپیک نوجوانان در رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا در ژاپن، که ایران برای اولین‌بار به دو‌سهمیه المپیک نوجوانان توسط امیرسیاوش ذوالفقاریان در رشته تفنگ بادی و عرفان صلواتی در رشته تپانچه بادی دست یافت بود و درخشش آرمیتا صادقیان در این مسابقات نگاه‌ها را به‌سمت او دوخت تا جایی که از او به‌عنوان پدیده سال96 نام برده شد. بر همین اساس در دی سال96 و مقارن با ژانویه سال2018 آخرین رنکینگ تیراندازان ایرانی منتشر شد که طبق آن در رشته تفنگ بادی 10متر، الهه احمدی، بانوی المپیکی ایران همچنان در رده پانزدهم قرار دارد و آرمیتا صادقیان در جایگاه نهم قرار دارد. اما در رشته 3وضعیت نجمه خدمتی پانزدهم و مه‌لقا جام‌بزرگ در رده94 جهان قرار دارد و گلنوش سبقت‌اللهی، دیگر بانوی المپیکی ایران رده دهم تپانچه 10متر را به خود اختصاص داده است.
در همین خصوص علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای حضور بانوان در عرصه تیراندازی وجود ندارد، می‌گوید: خوشبختانه بانوان ایران در این رشته سهم بیشتری از مدال‌آوری‌ها در میادین مختلف نسبت به آقایان دارند و از این بابت بسیار خوشحالم. در سال جدید دو رویداد در مونیخ آلمان به‌همراه رقابت‌های تیراندازی2018 تبریز و نیز بازی‌های آسیایی جاکارتا را باید جزو مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی دانست که حضور و موفقیت ورزشکاران ایران در این رقابت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای فدراسیون تیراندازی برخوردار است و در این راستا به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابیم و البته یکی از دغدغه‌های جدی فدراسیون تیراندازی، کسب مدال در بخش اهداف پروازی است؛ چرا که تا به امروز نتوانسته‌ایم به این موفقیت دست یابیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :