• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9335
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2xLW
+
-

سالی که از بهارش پیداست

والیبال ایران در سال٩٧ هم همچون تمام این ٧سال گذشته سال شلوغی را پیش روی خود دارد. تیم‌ملی والیبال بزرگسالان که دومین سال هدایت ایگور کولاکوویچ مونته نگرویی را تجربه می کند سال آینده در ٤تورنمنت مهم باید حاضر شود که به‌واسطه حضور در این میادین از فروردین اردوی تیم‌ملی آغاز خواهد شد. ملی پوشان تنها چند روز بعد از آغاز سال نو وارد اردو می‌شوند چرا که در اواخر بهار همچون دوره‌های گذشته لیگ جهانی سابق یا لیگ ملت‌های والیبال جدید را پیش روی خود دارند. پس از آن مسابقات جام کنفدراسیون‌های آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی هم هست که گفته می‌شود تیم بزرگسالان به آن اعزام نخواهد شد. اما در اواخر تابستان والیبال ایران باید در میدان بزرگ قهرمانی جهان حاضر شود.
میدانی که چشم ها در انتظار درخششی جدید است. آن هم در تیمی که احتمالا تا آن روز تغییرات زیادی در ارنجش خواهد داشت. تیم‌ملی بزرگسالان کارش را در سال٩٧ با حضور در رقابت‌های چلنج کاپ به انتها می‌رساند. اما در بخش نوجوانان و جوانان هم این تیم‌ها مسابقات قهرمانی آسیا را پیش روی خود دارند. همچنین مسابقات نظامیان جهان، قهرمانی باشگاه‌های آسیا و جهان هم از دیگر رقابت‌های این بخش در سال٩٧ است. در حوزه زنان اما تهداد مسابقات همچون سابق کمتر است. رده‌های سنی نوجوانان و جوانان مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارند و از طرف دیگر باشگاه پیکان به‌عنوان قهرمان لیگ باید در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند.
مهم‌ترین تورنمنت برای زنان ایران اما مسابقات چلنج کاپ آسیاست که مرداد برگزار می‌شود. تورنمنتی که امسال با تغییرات زیادی هم روبه‌رو شده است. نکته مهم در بررسی اعزام های والیبال تنها این است که در بخش مردان و به واسطه داشتن تیم‌های الف و ب و همچنین داشتن اولویت کمتر برخی میدان‌ها برای تیم بزرگسالان، امکان جایگزین شدن رده‌های سنی دیگر وجود دارد. مثل همان بازی‌های آسیایی که تقریبا از همیم حالا مشخص شده که تیم‌ملی جوانان به احتمال فراوان در آن حضور خراهد داشت.
 
   ایگور به‌دنبال نتیجه
اما یکی از مهم‌ترین موضوعات والیبال ایران در سال آینده عملکردی است که ایگور از خود نشان خواهد داد. مرد مونته نگرویی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌ها و همچنین جام کنفدراسیون و چلنج کاپ این فرصت را دارد تا تمام آزمون و خطاهایش را انجام دهد. می‌تواند از جوانانش استفاده کند و حتی نتیجه مطلوبی کسب نکند اما پایان تابستان همه چشم ها منتظر نتیجه مسابقات قهرمانی جهان است. میدانی که بعد از المپیک بیشترین ارزش را دارد و امتیازش تاثیر زیادی در رنکینگ جهانی خواهد داشت.
از همه مهم‌تر طبق قراردادی که فدراسیون با ایگور بسته، تمدید حضور او در ایران برای دوسال دیگر منوط به نتیجه اش در همین میدان دارد. برنده شود باید به فکر آماده کردن والیبال ایران برای المپیک توکیو باشد اما اگر ببازد شاید برای همیشه از ایران برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید