• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9332
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YWOW
+
-

جام‌جهانی بی‌خانمان‌ها روی پرده

جام‌جهانی بی‌خانمان‌ها روی پرده

فیلم کوتاه «بسکتبال عزیز» نوشته کوبی برایانت اسکار گرفت. پیش از این فیلم‌های ورزشی خیلی تحویل گرفته نمی‌شدند. فیلم‌های ورزشی سال اخیر هم کم نبودند؛ فیلم‌هایی که حتی سروصدا هم کردند مثل «من، تونیا» که درباره داستان زندگی یک اسکیت‌باز زن است. یا «نبرد جنسیت‌ها» که درباره مبارزه بین یک تنیسور مرد و یک زن بود. در سینمای ایرانی هم شاهد فیلمی ورزشی مثل «عرق سرد» بودیم. حتی هالیوود هم درباره کاپیتان تیم‌ملی فوتبال هند که کشته شد فیلمی دو ساعت‌ونیمه ساخت با نام «کاپیتان». اما ببینیم در هالیوود و سینمای جهان چه خبر است. در حال‌حاضر بیش از 420فیلم ورزشی در حال پیش‌تولید یا تولید است که نمایش بیشتر آنها به سال1397 خودمان حواله داده شده است. به‌طور مثال فیلم «creed2» بعد از موفقیت غیرمنتظره قسمت اول این فیلم که درباره پسر یک بوکسور قهرمان جهان بود و دنباله‌ای برای سلسله فیلم‌های راکی بود قرار است برای نمایش آماده شود. یا «جام‌جهانی بی‌خانمان‌ها» که از روی یک رویداد واقعی به همین نام ساخته خواهد شد. بد نیست برخی فیلم‌های ورزشی در دست تولید را فهرست‌وار مرور کنیم:
    هرج‌ومرج فضایی 2 (space jam2):
در قسمت اول مایکل جردن با شخصیت‌های کارتونی لونی‌تونز بسکتبال بازی می‌کرد و حالا نوبت لبران جیمز است. کارگردان: جاستین لین.
    فولاد ناب 2 (Real Steel 2):
مثل قسمت اول هیو جکمن در این فیلم هم بازی می‌کند، فیلمی درباره مبارزه بوکس بین روبوت‌ها. کارگردان: شان لوی.
    پپ (pep):
229برد و 11باخت؛ این آمار بهترین رکورددار تاریخ بوکس حرفه‌ای یعنی ویلی پپ است که 84سال عمر کرد و با گواردیولا فرق دارد. کارگردان: استیو جیمز.
    ساکت طبیعی (The Silent Natural):
داستان ویلیام هوی ملقب به دامی اولین بسکتبالیست حرفه‌ای ناشنوا که مردم را شاد می‌کرد اما صدای تشویق آنها را نمی‌شنید. کارگردان: دیوید ریزوتو.
    نبرد خشن در مانیل (Thrilla in Manila):
ماجرای آخرین و سومین نبرد بین محمد علی و جو فریزر که در مانیل برگزار شد به کارگردانی آنگ لی که فیلم زندگی پی او چهار اسکار گرفته بود.
    گله گاوهای خیابانی (Broad Street Bullies):
فیلم مربوط به تیم خشن هاکی فیلادلفیا فلایرز در دهه هفتاد است به کارگردانی راب زامبی که متخصص فیلم‌های ترسناک و
فاجعه‌ای است.
    فیلمی درباره تیم پناهندگان در المپیک (Untitled Refugee Olympic Team Story):
برای اولین‌بار در المپیک ریو تیمی متشکل از پناهندگان شرکت کردند که این فیلم روایت‌گر این تیم 10نفره بدون مدال است. کارگردان و نام فیلم هنوز تعیین نشده است.
    جام‌جهانی بی‌خانمان‌ها (The Homeless World Cup):
درباره یک رویداد واقعی به همین نام که برزیل با 3قهرمانی پرافتخارترین تیم است و 70تیم در آن حضور دارند. در سال2008 هم فیلمی با عنوان ضربه بزن با همین موضوع ساخته شده بود.
    مسی (Messi):
ناگفته پیداست که با فیلمی بر اساس زندگی‌نامه مسی آرژانتینی روبه‌رو هستیم. هنوز مشخص نیست چه کسی نقش مسی را بازی خواهد کرد یا کارگردان پروژه کیست.
    دیپلماسی پینگ‌پنگ (Ping-Pong Diplomacy):
بر اساس رویدادی واقعی و مبارزه بین تیم‌های آمریکا و چین در رشته پینگ‌پنگ که فتح‌بابی در روابط سیاسی دو کشور بود. کارگردان مشخص نیست و فیلمنامه از روی کتاب نیکولاس گریفین نوشته شده است.
    اسپیدبال (Speedball#):
چیزی شبیه سری فیلم‌های سریع و خشن البته در رشته ورزشی پینت‌بال. کارگردان: الکس دی‌مارکو.
    44 (44):
کوین جیمز بامزه و دوست‌داشتنی و بازیگر سریال
The King of Queens این‌بار یک فوتبالیست آمریکایی 44ساله است که با پسرش در کالج بازی می‌کند ساخته است. کارگردان پروژه مشخص نیست.
    بلوار بالبوا (Balboa Blvd):
فیلمی دیگر با موضوع بسکتبال و یک جوان که پاسخ سوالات زندگی خود را در بسکتبال می‌بیند. کارگردان: کایلی و رودی کلود.
    مبارز در قفس (Cagefighter):
فیلمی که مشخص است به مبارزات بوکس غیرقانونی در قفس می‌پردازد با کارگردانی کویینونز که پیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده فعالیت می‌کرد.
    فیلم زندگی‌نامه جسی اوونز:
فیلمی درباره جسی اوونز، دونده افسانه‌ای و قهرمان المپیک1936 که هنوز نام آن مشخص نیست و قرار است آنتونی مک‌کی نقش جسی را بازی کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید