• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92209
+
-

قهرمان همه مردم

یادداشت
قهرمان همه مردم

غلامرضا مصباحی‌مقدم _ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

شهادت سردار قاسم سلیمانی، قهرمان داستان حذف گروه تروریستی و منحوس داعش، شهادت یک قهرمان ملی بود، ‌شهادت قهرمانی محبوب و والا که برای نظام جمهوری اسلامی نقش مالک اشتر وقت را داشت.
2 عنصر محبوبیت سردار در میان عامه و محبوبیت او در بین مسئولان و نخبگان نظام سبب شد، شهید قاسم سلیمانی به قهرمانی تمام‌عیار بین مردم و مسئولان بدل شود و مراسم وداع ملت با او به مراسمی تمام‌عیار و عاشقانه تبدل شود و خداحافظی عاشقانه مردم با او قابی ماندگار را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به ثبت رساند؛ قابی که نمایانگر انسجام ملی شد؛ انسجامی ملی که منشأ گرفته و مرهون محبوبیت و اقتدار سردار قهرمان ایرانی است.

قهرمانی که همه مردم او را دوست داشتند و میزان این حب و علاقه چنان بود که پس از شهادت او نیز اسباب خیر و برکاتی شد که در روزهای اخیر گوشه‌ای از آن هویدا شد. در کنار انسجامی ملی که در پی شهادت سردار سلیمانی در کشور بروز یافت و ملت یکپارچه منتقم خون سردار شدند و در حمایت از 4دهه مجاهدت و پاسداری او از مرزهای کشور به میدان آمدند، شهادت سردار سلیمانی و جمع همراه او سبب شکل‌گیری اتحادی بی‌سابقه در منطقه شد. ترور سردار قاسم سلیمانی توسط رژیم جنایتکار آمریکا با این نیت انجام گرفت که شکافی در رابطه ایران و عراق ایجاد کند و از این شکاف به اختلافات عمیقی برسد و به خیال خودشان از میان برداشتن سردار سلیمانی که محبوب ایرانیان در عراق - با تاریخچه شروع‌کننده جنگ تحمیلی علیه ایران -بود  گامی مؤثر برای اجرای نقشه ایجاد اختلاف میان 2 کشور همسایه و برادر ایران و عراق باشد اما این توطئه به‌دلیل درایت 2 کشور و فهم و برادری تهران و بغداد نقش بر آب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید