• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92105
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/n5rW7
+
-

ترفند برای تغییر دکمه‌های گوشی

هنگام کار کردن با گوشی‌های تلفن همراه امروزی هر چند بیشتر کارها با تاچ‌کردن صورت می‌گیرد اما هنوز هم دکمه‌های فیزیکی به‌صورت کامل حذف نشده‌اند.2دکمه مربوط به صدا و دکمه پاور فقط وظیفه موردنظر خود را انجام می‌دهند و حتی اگر گوشی شما دکمه‌های بیشتری داشته باشد، معمولا نمی‌توانید رفتار آنها را تغییر دهید. سایت Make Use Of ترفندهایی را برای تغییر کاربری یا افزایش بهره‌وری این دکمه‌ها ارائه کرده است.

 استفاده از Button Mapper
اپلیکیشن Button Mapper با انواع و اقسام دکمه‌ها سازگار است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های فیزیکی و مجازی مانند دکمه هوم، انواع و اقسام کارهای مختلف را انجام دهید. علاوه بر این، باید به امکانات گسترده برای مواردی مانند تنظیم شدت قدرت ویبره، تأخیر مربوط به فشردن طولانی‌مدت و دیگر موارد اشاره کنیم. اگر گوشی شما روت شده نباشد، تنها زمانی می‌توانید از این میانبرها استفاده کنید که نمایشگر روشن شده باشد. بسیاری از امکانات موجود در این اپلیکیشن رایگان است، ولی با استفاده از نسخه پولی، می‌توانید از امکانات بیشتری استفاده کنید.


استفاده از Keyboard/Button Mapper
شاید به‌نظرتان این برنامه مشابه اپلیکیشن قبلی باشد اما مهم‌ترین  تفاوت آن، در زمینه امکان ترکیب دکمه‌های مختلف برای انجام کار موردنظر است؛ به‌عنوان مثال، برای روشن کردن چراغ‌قوه، می‌توانید ترکیب فشردن دکمه افزایش صدا و سپس کاهش صدا را تعریف کنید. به غیر از دکمه‌های سخت‌افزاری خود گوشی، این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که از کیبورد اکسترنال و حتی ماوس هم برای ایجاد میانبر استفاده کنید.


 Frinky Music Controller
این اپلیکیشن کارهایی مانند توقف، پخش و پخش آهنگ بعدی را با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا امکان‌پذیر می‌کند. بدون نیاز به روت کردن گوشی، حتی در صورت خاموش بودن نمایشگر هم می‌توانید از امکانات این اپلیکیشن بهره ببرید و تعریف وظایف مربوط به فشردن چند دکمه یا فشردن طولانی دکمه‌ها هم امکان‌پذیر است. Frinky از حدود ۲۰۰ اپلیکیشن پخش موسیقی پشتیبانی می‌کند.


 Oops! AppLock
این اپلیکیشن قابلیت جالبی دارد و به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از دکمه تنظیم صدا، برای گوشی یا اپلیکیشن‌های موردنظر قفل تعریف کنید. این یعنی به جای کارهای مرسومی مانند اثر انگشت یا رمز عبور، با فشردن دکمه‌های افزایش و کاهش صدا به یک ترتیب خاص، گوشی یا اپلیکیش‌‌های از پیش تعیین شده را آنلاک کنید. برای فشردن این دکمه‌ها نهایتا می‌توانید تا ۵ گام را تعریف کنید و برای افزایش حریم خصوصی، این اپلیکیشن در app drawer خود را به‌عنوان یک برنامه ساده در زمینه یادداشت‌برداری نشان می‌دهد.


 Trainer Stopwatch
با این برنامه می‌توانید دکمه‌های گوشی را تبدیل به دکمه‌های یک کرنومتر ورزشی کنید. کرنومتر ورزشی را با نصب این اپلیکیشن می‌توانید با دکمه‌های تنظیم صدا کنترل کنید. این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و در کنار ایجاد زمان‌بندی‌های مختلف، می‌توانید موارد مهم را ذخیره کنید.


تعریف ژست حرکتی
برخی از گوشی‌ها، ژست‌های حرکتی خاصی را ارائه می‌دهند که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید کارهایی مانند باز کردن اپلیکیشن دوربین، فعال‌سازی حالت سایلنت و دیگر موارد را انجام دهید. این روزها بسیاری از گوشی‌ها چنین مشخصه‌ای را ارائه می‌دهند و به‌عنوان مثال اگر از گوشی‌های پیکسل استفاده می‌کنید، برای فعال‌سازی آن باید در Settings به بخش System و در نهایت Gestures بروید.

این خبر را به اشتراک بگذارید