• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91194
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o2QVB
+
-

روی خط انتخابات


لیست اصلاحات در گروِ تایید صلاحیت




حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره شرایط و فضای رقابتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس‌ شورای اسلامی، گفت: احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب اعلام کردند که در انتخابات شرکت می‌کنند اما اینکه لیستی برای انتخابات داشته باشند، به عملکرد شورای‌ نگهبان و هیأت‌های اجرایی که تقریبا توسط شورای نگهبان انتخاب شده‌اند، بستگی دارد. رئیس سابق خانه احزاب و فعال سیاسی اصلاح طلب بیان‌کرد: اصلاح‌طلبان اگر لیستی برای ارائه نداشته باشند، حضورشان مانند سایر آحاد جامعه است و فقط در انتخابات رأی خواهند داد و درباره چگونگی رأی دادن و اینکه از مردم دعوت کنند که به چه‌کسی رأی بدهند، اظهارنظر نکرده و موضوع را به‌عهده خود آنان وا‌می‌گذارند.


اصولگرا و اصلاح‌طلب خسارت‌بار است



رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اعتدالی‌ها خیلی قشنگ دارند برای انتخابات کار می‌کنند. نه جریان اصولگرا و نه جریان اصلاح‌طلب در مجلس آینده غلبه ندارد. هر کسی این دو پرچم را بلند کند، دچار خسارت می‌شود. غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره سرنوشت و آینده مبهم اعتدال، گفت: اعتدال هیچ وقت در حوزه تفکری جامعه حذف نخواهد شد. مردم در جریان ناآرامی‌ها شعار می‌دادند «نه اصولگرا، نه اصلاح‌طلب» و امروز نیز این باور در گوشت و پوست و استخوان باور باقی است، شک نکنیم اعتدال جریان سوم در انتخابات مجلس پیروز می‌شود. 


کار بزرگ فراکسیون امید



وزیر کشور دولت اصلاحات گفت : بی‌بی‌سی از شکل حرفه‌ای خود فاصله گرفته و به صورت محسوسی به شبکه تبلیغی علیه اصلاحات تبدیل شده است. تحلیل آن‌ها این است که مردم مدت‌هاست از اصولگرایان عبور کرده اند و این کورسوی امیدی که به اصلاحات وجود دارد،هم باید از بین برود. جریان تازه به دوران رسیده راست‌گرای داخلی متفاوت از اصولگراهای اصیلی مانند جامعتین (جامعه مدرسین و روحانیت) و موتلفه هستند که مرزها را می‌شناختند. این جریان که پس از دوره احمدی‌نژاد سرکار آمده دیگر مرزها را نمی‌شناسد و مسیر بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را در کوبیدن اصلاحات درپیش گرفته است.
حجت‌الاسلام «عبدالواحد موسوی لاری» در مصاحبه با ایرنا درباره عملکرد فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: اگر امروز تندروها و حتی میانه‌روهای مجلس آرام‌تر و معقول‌تر حرکت می‌کنند به دلیل حضور فراکسیون امید است و اگر این فراکسیون هیچ کاری هم جز «تحدید» آن‌ها نداشته باشد، کار بزرگی کرده است. دوستان ما اصلا این موارد را نمی‌بینند و به اثرات وضعی این فراکسیون در روند اداره کشور توجه نمی‌کنند. 



تشدید تخریب دولت در آستانه انتخابات



محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به هجمه‌ها علیه دولت گفت: متأسفانه با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، برخی از جناح‌ها و گروه‌های سیاسی را به این فکر انداخته که اگر دولت را تخریب کنند موجب استقبال مردم و رأی آوری آنها خواهد شد. به گزارش ایسنا، محمود واعظی افزود: توجه ندارند که تخریب دولت در اذهان عمومی درنهایت تخریب بخشی از نظام است و درصورتی که ادامه یابد، نتیجه آن ناامیدی مردم است و با ایجاد چنین شرایطی بدون تردید شاهد مشارکت باشکوه در انتخابات نخواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید