• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 2 دی 1398
کد مطلب : 90969
+
-

مامور پلیس کرمانشاه جان جوان 27ساله را که دست به خودکشی زده بود نجات داد

نجات از مرگ در دقیقه90

نجات از مرگ در دقیقه90


«الان حوالی میدان آزادی هستم و می‌خواهم به زندگی‌ام پایان بدهم». جوان کرمانشاهی این جمله را به برادرش گفت و تلفن را قطع کرد. او قرص‌هایی که تهیه کرده بود را یکی بعد از دیگری بلعید اما درست در زمانی که در یک قدمی مرگ قرار گرفته بود، توسط مأمور پلیس نجات یافت.
به‌گزارش همشهری، چهارشنبه هفته گذشته، زنی سراسیمه و مضطرب شماره110 را گرفت و به اپراتور پلیس گفت که زندگی پسرش در خطر است. او توضیح داد: چند دقیقه قبل پسرم با برادرش تماس گرفت و گفت که حوالی میدان آزادی کرمانشاه است و می‌خواهد خودکشی کند. بعد هم تلفن را قطع کرد و چون خانه ما فاصله زیادی تا میدان آزادی دارد، تصمیم گرفتم از پلیس برای نجات پسرم کمک بگیرم.
نگرانی در صدای این زن موج می‌زد و اپراتور110 ماجرا را به کلانتری منطقه گزارش کرد و از نزدیک‌ترین واحد گشتی خواست برای نجات پسر جوان وارد عمل شود. تنها سرنخی که می‌توانست به پلیس در پیدا کردن این پسر 27ساله کمک کند، مشخصات خودروی او بود. به گفته خانواده‌اش وی سوار بر یک خودروی سمند خانه را ترک کرده بود و احتمال می‌رفت که وی در داخل ماشینش دست به‌خودکشی زده باشد.
استوار سیداحسان امیری که در آن لحظات سوار بر خودروی پلیس در حال گشتزنی حوالی میدان آزادی کرمانشاه بود به محض دریافت پیام جست‌وجو برای پیدا کردن پسر جوان را آغاز کرد. هرچند خودروهای سمند زیادی در آن حوالی در رفت‌وآمد بودند اما مأمور پلیس با دقت شروع به بررسی آنها کرد و دقایقی بعد متوجه سمندی شد که در نزدیکی میدان و کنار خیابان پارک بود. او خودش را به‌ خودروی مورد نظر رساند و راننده را دید که سرش را روی فرمان گذاشته و چشم‌هایش را بسته است. مأمور ابتدا چند ضربه به شیشه ماشین کوبید اما وقتی راننده جواب او را نداد مطمئن شد که وی همان پسر 27ساله‌ای است که دست به‌خودکشی زده است. او هر طوری بود موفق شد در ماشین را که قفل شده بود باز کند و پسر جوان را از داخل ماشین بیرون بکشد. مأمور پلیس وقتی دید که وی در یک قدمی مرگ است، عملیات احیا را انجام داد و او را به داخل خودروی پلیس منتقل کرد و آژیرکشان به سمت بیمارستان به راه افتاد. دقایقی بعد پسر جوان به اورژانس بیمارستان انتقال و پزشکان وقتی متوجه شدند که وی به‌دلیل مصرف قرص مسموم شده است، عملیات شست‌وشوی معده او را آغاز کردند و او از خطر مرگ نجات یافت. این پسر 27ساله که مجرد است و به دلایل شخصی قصد داشت به زندگی خود پایان دهد، 2روز در بیمارستان بستری شد و در نهایت از مرگ نجات یافت و به زندگی عادی بازگشت و پس از آن خانواده‌اش با حضور در اداره پلیس از مأمور وظیفه‌شناس که باعث نجات پسرشان از مرگ شده بود قدردانی کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید