• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 2 دی 1398
کد مطلب : 90975
+
-

دستگیری اعضای باند پولشویی در بیرجند


اعضای یک باند که تحت پوشش چند شرکت و به بهانه واردات کالا از یکی از بانک‌های استان خراسان جنوبی ارز دولتی دریافت کرده و سپس آنها را در بازار به‌فروش رسانده بودند دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان این خبر گفت: مدتی قبل مأموران پلیس آگاهی اخباری دریافت کردند که نشان می‌داد چند شرکت از یکی از شعب بانک‌های استان برای وارد کردن کالاهای اساسی ارز دولتی دریافت کرده، اما بدون اینکه کالاهای اساسی وارد کنند، ارز دریافتی را در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.
 سردار مجید شجاع ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی و استعلام از بانک مربوطه و با رایزنی انجام شده با مسئولان حراست و حقوقی بانک، مشخص شد که متهمان در قالب 2شرکت، مبلغی حدود یک میلیون و 920هزار و 94یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند و بعضی از اعضای هیأت مدیره این 2شرکت با نقشه قبلی چند شهروند جویای کار را فریب داده و اسامی آنان را جزو اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ثبت کرده و در حقیقت به نام آنها ارز دولتی دریافت کرده بودند. این در حالی بود که آن افراد از این ماجرا خبر نداشتند و نمی‌دانستند که با نام آنها اقدام به پولشویی شده است.
سردار شجاع تصریح کرد: متهمان از طریق فروش ارز دولتی در بازار آزاد حدود 167میلیارد ریال درآمد نامشروع کسب کرده بودند که در این رابطه یک متهم دستگیر و به‌دلیل عدم‌حضور سایر متهمان در خراسان جنوبی، با هماهنگی مقام قضایی آنها تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.  
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ملی بودن موضوع، پرونده جهت سیر مراحل قانونی توسط مقام قضایی به دادسرای ویژه اقتصادی تهران ارسال شد و شناسایی و دستگیری سایر متهمان از آن طریق در حال پیگیری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید