• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 21 آذر 1398
کد مطلب : 90113
+
-

مهم‌ترین خبرهای خوبی که شاید در هفته گذشته میان خبرهای بد کم‌تر دیده شدند

امید تازه به بازگشت عادل

امید تازه به بازگشت عادل


آدم‌ها برای زندگی‌کردن به امید نیاز دارند. امید مثل یک موتور محرک است که آنها را به حرکت درمی‌آورد. خب حالا چطور امید را به زندگی‌مان تزریق کنیم؟ یک راهش این است که دور و برمان اتفاق‌های خوب بیفتد تا این اتفاق‌ها ما را نسبت به آینده امیدوار کند. این اتفاق‌های خوب حتما نباید در نزدیکی ما یا مستقیم مرتبط با ما باشد، همین که یک خبر خوبی از یک نقطه از کشورمان بشنویم می‌تواند باعث جوانه‌زدن امید در وجودمان شود. ما اینجا سعی کرده‌ایم مهم‌ترین خبرهای خوب هفته گذشته را برایتان جمع کنیم. اینها خبرهایی هستند که شاید میان انبوه خبرهای بد کم‌تر دیده شدند.






احیای یک کارخانه بزرگ
این روزها که بیکاری و مشکلات اقتصادی بیداد می‌کند، هیچ خبری مثل بازگشایی یک کارخانه یا کارگاه بزرگ نمی‌تواند خوشحال‌کننده باشد. این هفته خبر رسید که فاز اول کارخانه نساجی قائمشهر بعد از سال‌ها رکود، با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی احیا شد. نکته مهم هم این است که این ستاد اعلام کرده ادعای مالکیتی بر این مجموعه ندارد و این کارخانه را به نفع مردم را‌ه انداخته است. این کار در قالب کاروان برکت ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است.





درخشش نابغه دوازده ساله بلوچی
بسیاری از نابغه‌های کشورمان از مناطق محروم ایران سر بلند کرده‌اند و باعث افتخار این سرزمین شده‌اند. یسرا سلیمانی، دختر 12ساله بلوچ هم یکی از همین نابغه‌هاست که با همت و پشتکار توانست از دل محرومیت بر قله موفقیت بایستد و برای چهارمین سال متوالی قهرمان مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه با حضور 4هزار شرکت‌کننده شود. یسرا می‌تواند در کمتر از 8 دقیقه 200سؤال ریاضی را حل کند و یا در یک دقیقه 50تقسیم 6رقمی ریاضی را پاسخ دهد.





بودجه‌ای برای بیماران خاص
همین چند وقت قبل بود که خبر تأسف‌باری درباره کودکان مبتلا به بیماران پروانه‌ای شنیده‌ایم. اما حالا یک خبر خوب داریم و آن هم اینکه براساس تصمیم دولت در لایحه بودجه 99بالغ بر 10درصد افزایش تعرفه واردات لوازم آرایشی به بیماران پروانه‌ای، اوتیسم و چند بیماری‌ دیگر می‌رسد. قرار است این پول برای خرید عضو مصنوعی(پروتز)، کاشت حلزون شنوایی و نیز جهت درمان و هزینه‌های دارویی بیماران اوتیسم، گوشه، سالک، متابولیک و بال‌پروانه EB هزینه شود.




شبکه کودک بدون هیچ آگهی
یکی از موضوع‌های چالش‌برانگیز و نگران‌کننده در چند سال اخیر بحث پخش آگهی از شبکه مخصوص کودکان و نوجوانان بود. حال محمد سرشار مدیر این شبکه اعلام کرده که حذف آگهی‌های بازرگانی از شبکه کودک سیما، از یکم آبان ۹۸ با دستور دکتر میرباقری، معاون سیما آغاز شد. در ابتدا قرار بود همه آگهی‌ها حذف شوند که بنا به عللی، حذف تدریجی در دستور کار قرار گرفت. او گفته که اکنون پخش آگهی‌های بازرگانی در کانال پویا کاملا متوقف شده و خردسالان دیگر هیچ آگهی بازرگانی‌ای نمی‌بینند.




بازسازی کتابخانه سوخته‌ شهریار
یک خبر خوب داریم برای دوستداران کتاب و کتابخوانی. در پی تخریب100 درصدی کتابخانه تفکر در شهریار توسط اغتشاشگران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی فراخوانی از علاقه‌مندان برای مشارکت در ساخت دوباره این کتابخانه دعوت کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با اهدای حتی یک کتاب در خشت‌خشت بنای این کتابخانه مشارکت داشته باشند. در حادثه مربوط به این کتابخانه هم مردم تلاش داشتند آتش را خاموش کنند، اما اغتشاشگران حتی مانع‌رسیدن آتش‌نشان‌ها شدند.




رده نخست برای تنیس‌ روی‌میز
جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز در حالی منتشر شد که امیر حسین هدایی با قرار گرفتن در رده نخست زیر‌21سال آن هم برای نخستین بار، افتخار بزرگی را نصیب ورزش ایران کرد. در این رده‌بندی برادران عالمیان صعود و سقوط داشتند. نوشاد با یک پله صعود در رده ۶۲ جهان ایستاد و نیما سقوط ۱۲ پله‌ای داشت و در رده 107قرار گرفت. هدایی در رده بزرگسالان نیز از جایگاه 187به 155صعود کرد و امین احمدیان نیز با رشد چهار پله‌ای در رده 183ایستاد.




استقبال نوجوانان از یک فیلم خوب
سال‌هاست که سینمای کودک و نوجوان مهجور است و بسیاری از فیلم‌ها در این رده سنی محکوم به شکست هستند. اما حالا فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ثابت کرده که اگر فیلم خوبی در این رده سنی ساخته شود مردم استقبال می‌کنند. خبر خوب این هفته در مورد این فیلم اینکه فروش منطقه پرواز ممنوع از مرز ۲ میلیارد تومان هم عبور کرد. نکته جالب اینکه این فیلم حتی در شهرهای فاقد سینما هم بلیت‌فروشی داشته و از طریق سینما سیار برای مخاطبان کودک و نوجوان اکران شده است.




پیگیری ماجرای عادل و برنامه نود
علاقه‌مندان عادل فردوسی‌پور و برنامه نود هم این هفته یک خبر خوب داشتند و آن هم درخواست مشاور رئیس‌جمهور از رئیس شورای نظارت بر صداوسیما برای بررسی دوباره ماجرای نود و عادل فردوسی‌پور است. دکتر حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای به حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای خواستار بررسی مجدد ماجرای نود و عادل فردوسی‌پور شد. هم‌اکنون عادل فردوسی‌پور نه‌تنها اجازه اجرای زنده در هیچ‌یک از شبکه‌های تلویزیون را ندارد که حتی گزارش بازی‌های فوتبال نیز از او گرفته شده است.




غزال طلایی برای سینمای ایران
مگر می‌توان یک جایزه جهانی در سینما گرفت و از کنار خبرش به‌عنوان یک خبر خوب به راحتی گذشت. در روزهای هفته گذشته و در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا، غزال طلایی بهترین فیلم بلند به «هفت و نیم» رسید. در بخش رقابت فیلم‌های بلند هیأت داوران با تقدیر از «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی، تندیس غزال طلایی بهترین فیلم بلند را به هفت‌ونیم ساخته نوید محمودی اهدا کرد. این جشنواره از ۱۳ تا ۱۷ آذرماه در سینما پالاس سیدنی برگزار شد.





افزایش تخت‌های بیمارستانی کشور
خبرهای خوب حوزه بهداشت و درمان همیشه مورد توجه مردم و رسانه‌ها بوده‌اند. و اما خبر خوب این هفته در این حوزه اینکه سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته که طی سال‌های گذشته حداکثر افزایش تخت بیمارستانی در سال 4500مورد بوده که افزایش تعداد تخت‌ها امسال به ‌حدود دو برابر، یعنی 8200تخت بیمارستانی در نقاط مختلف کشور رسیده است. آقای وزیر همچنین وعده داده که در سال آینده ۶ هزار تخت به مراکز درمانی کشور اضافه می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید