• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 4 آذر 1398
کد مطلب : 88708
+
-

مخالفت ارشاد با حذف معافیت مالیاتی


معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام پیگیری برای حذف پیشنهاد لغو معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد که این پیش‌نویس بدون هماهنگی با این وزارتخانه نوشته شده است.
علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی با اشاره به پیش‌نویس جدید لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی که براساس آن پیشنهادات لغو معافیت مالیاتی کلیه فعالیت‌های فرهنگی-هنری در حوزه‌هایی چون انتشارات، تئاتر، سینما و موسیقی (مشمول مالیات با ضریب ۲۵درصد است) بیان شده ، به مهر گفت: «وزارت ارشاد در این زمینه با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی مخالف است و مراتب این مخالفت را به‌صورت کتبی به مراجع مربوط اعلام کرده است و هم در معاونت توسعه مدیریت منابع و هم در معاونت حقوقی هم پیگیری لازم را انجام داده است. 
سازمان امور مالیاتی پیشنهادهای مالیاتی خود را راساً تنظیم کرده است و در این زمینه با دستگاه‌های ذیربط هماهنگی صورت نداده است. 
درخصوص پیشنهاد حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز این وزارتخانه با ما هماهنگی نداشته است و ما هم به جد معتقدیم که نباید این اتفاق شکل بگیرد.»
معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: «تصویب چنین پیشنهادیی لطمه‌های جبران‌ناپذیری به بدنه فعالیت‌های فرهنگی در ایران وارد می‌کند. به همین‌خاطر با حذف این معافیت مخالفیم. این مخالفت را نیز کتباً اعلام کردیم و در حال پیگیری آن هم هستیم. امیدواریم در لایحه‌ای که در نهایت در زمینه اصلاح برخی قوانین مالیاتی مصوب می‌شود، این مسئله حذف شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید