سیطره تولیدکنندگان چینی بر بازار لوازم سفر
گرچه با نزدیک شدن به فصول سرد سال تقاضا برای برخی انواع وسایل و لوازم سفر مانند چادر کاهش مییابد اما بررسی وضعیت بازار این محصولات نشان میدهد که در این بازار نیز همانند بسیاری از اقلام کالایی، محصولات چینی سهم عمدهای را در اختیار دارند. به گزارش همشهری، با وجود اقدامات برخی شرکتهای داخلی برای تولید و تامین نیاز بازار به انواع وسایل سفر از ابزار و لوازم گرفته تا محصولات گرمایشی، ظروف و چراغ و روشنایی، هنوز هم سهم عمده بازار این اقلام از طریق محصولات نه چندان باکیفیت چینی در قیمت و رنگهای متنوع تامین میشود. چادر مسافرتی از محصولاتی است که باکیفیت نه چندان مناسب و در انواع فنری و میلهای به مشتریان عرضه میشود. سهم عمده محصولات سفر چینی از بازار کشورمان در حالی است که طی سالهای گذشته اقداماتی برای ساماندهی تامین و عرضه آن صورت گرفته است اما در خلأ محصولات برندهای مشهورکرهای، ژاپنی و اروپایی در بازار کشورمان اکنون نیاز بازار به این اقلام از طریق کالاهای تولید داخل و با سهم غالب محصولات وارداتی چینی تامین میشود؛ محصولاتی که یا بخش عمده مواداولیه آن با واردات تامین شده و یا اینکه محصول نهایی راهی بازار مصرف شده است.