• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 28 آبان 1398
کد مطلب : 88074
+
-

اعتیاد به بنزین یکشبه به‌هم نمی‌ریزد

نمی‌شد تمام نمایندگان از زمان اجرای گران‌شدن بنزین مطلع باشند

اعتیاد به بنزین یکشبه به‌هم نمی‌ریزد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری روز دوشنبه ‌خود با خبرنگاران به اعلام آخرین برنامه‌های انتخاباتی اصولگرایان برای مجلس یازدهم و ارزیابی‌اش از عملکرد مدیریتی دولت به‌ویژه در طرح حمایت معیشتی و افزایش قیمت بنزین پرداخت. چکیده اظهارات او در خبرآنلاین را می‌خوانید:

  اگر از هفته قبل اعلام می‌شد که قرار است هفته آینده بنزین دونرخی شود، ممکن بود برخی مسائل و مشکلات در کشور ایجاد شود، صف‌های بنزین شکل بگیرد، برخی دست به اقداماتی مثل ذخیره بنزین در منزل بزنند که ایجاد خطر می‌کرد. باید بپذیریم که از زمان اجرای این طرح و اینکه از چه ساعتی و چه روزی باید اجرا شود، باید بین ۱۰ تا ۱۵نفر از مسئولان مطلع می‌بودند.

  نمی‌شد تمام نمایندگان از زمان اجرای این پروژه (گران‌شدن بنزین) مطلع باشند اما نمایندگان می‌‌توانند نظارت استصوابی بر عملکرد اجرای این طرح داشته باشند.
  امروز در نظرسنجی در سطح کشور می‌شود فهمید وضعیت شخص رئیس‌جمهور از نظر مقبولیت خوب نیست، به‌طوری‌که نفر چهارم یا پنجم هستند که ما معمولا تا به حال چنین‌چیزی نداشتیم که رئیس‌جمهوری مستقر باشد و درنظرسنجی‌ها اینگونه افت کرده باشد.
  متأسفانه برخی بنگاه‌های تولیدی و خانوارها به این قیمت بنزین اعتیاد پیدا کرده‌اند و نمی‌شود این اعتیاد را یکشبه به‌هم ریخت. می‌شود در یک جدول ۶ ماهه سهم را پایین آورد ولی روشن است که به‌هرحال این کار باید انجام می‌شد. خصوصا که روزانه نزدیک ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر قاچاق بنزین صورت می‌گیرد و در شدت مصرف انرژی، ما رتبه اول را در دنیا داریم که آمار مطلوبی نیست.
  در شهرهای بزرگ مانند تهران لیست حرف اول را می‌زند که در این راستا شورای ائتلاف در حال فعالیت است و تلاش می‌کند به یک لیست برسد که این لیست از پایین به بالا باشد و در این راستا این شورای ائتلاف به ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسم رسیده است که بتوانند به ۹۰نفر خلاصه ‌شوند و بعد با یک نظرسنجی از جامعه می‌توانند لیست نهایی را ارائه دهند.

  تصور من این است که جبهه پایداری اختلاف‌نظری با شورای ائتلاف داشته باشد و نظراتش را هم بگوید و آن را هم رسانه‌ای کند اما تحلیل من این است که در تهران 2 لیست از اصولگرایان درنمی‌آید و نهایتا به یک لیست منجر می‌شود.
  متأسفانه هزینه‌های انتخاباتی شفاف و قانونمند نیستند. این دوره نمایندگان مجلس تلاش‌هایی کردند، ولی چون بقیه اصلاحیه‌هایشان به قانون انتخابات با ایراداتی روبه‌رو شد، این بحث هزینه‌ها هم به سرانجام نرسید. همین الان ما از کاندیداها بپرسیم چقدر برای انتخابات هزینه می‌کنند، فردی ممکن است بگوید عده‌ای دیگر برای من هزینه کرده‌اند و من در جریان نبوده‌ام. یا حتی ممکن است بگوید نفوذی بودند و از ستاد رقیب آمدند و برای من هزینه کردند تا من را مسئله‌دار کنند. منظورم این است که تا ضابطه روشن نشود، نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

  مشکلی که احتمالا با آن مواجه خواهیم شد، این است که پیش‌بینی می‌شود در این دور از انتخابات افراد زیادی ثبت‌نام کنند و حتی این رقم را ۱۵هزارنفر تخمین زده‌اند که این به معنی آن است که برای هر کرسی ۵۰نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند. شورای محترم نگهبان هم طبیعتا در ۱۰ تا ۲۰روزی که فرصت دارد صلاحیت این کاندیداها را بررسی کند که حقی ناحق نشود، کار دشواری را به‌دنبال دارد، از همین‌رو‌ست که ما چند‌سالی است با واژه جدیدی روبه‌رو می‌شویم و آن اینکه «صلاحیت فرد احراز نشد». قبلا می‌گفتند رد‌صلاحیت شد که البته این جمله، جمله نرم‌تری است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید