• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189586
+
-

استقلال ببرد، ذهن سپاهان به هم می‌ریزد

نامجومطلق: امیدوارم پیش‌بینی‌ها در مورد جذابیت دربی اشتباه نباشد

استقلال ببرد، ذهن سپاهان به هم می‌ریزد

پرسپولیس و استقلال در حالی یکشنبه مقابل هم قرار می‌‌گیرند که نتیجه این بازی برای سپاهان هم اهمیت زیادی دارد. تساوی در این مسابقه بهترین اتفاق ممکن برای تیم اصفهانی خواهد بود. در این میان مجید نامجومطلق سرمربی سابق استقلال بر این عقیده است که پرسپولیس و استقلال برای قهرمان شدن محکوم به برد در این بازی هستند و بعید است 2تیم رو به بازی محتاطانه بیاورند. او در گفت‌وگو با همشهری حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «این دربی ممکن است جذاب‌تر از دربی‌های گذشته باشد چون هر 2تیم برای قهرمانی می‌جنگند و شرایط فنی خوبی دارند، به‌خصوص استقلال که در 10بازی گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و با فوتبال تهاجمی، هوادارانش را به وجد آورده است. امیدوارم پیش‌بینی‌ها در مورد جذاب شدن این بازی اشتباه نباشد و همه یک فوتبال خوب ببینند.»

   تفکرات دفاعی گل‌محمدی
پرسپولیس در حالی پا به این دربی می‌گذارد که در چند سال اخیر یحیی گل‌محمدی بابت تفکرات دفاعی‌اش در این بازی، از سوی هواداران پرسپولیس مورد نقد قرار گرفته است. نامجومطلق در این خصوص می‌گوید: «مساوی برای هیچ‌یک از 2تیم خوب نیست و این اتفاق شانس سپاهان را برای قهرمانی بیشتر خواهد کرد. من بعید می‌دانم پرسپولیس تدافعی یا محتاط بازی کند، استقلال هم برد می‌خواهد و نشان داده که علاقه‌ای به فوتبال تدافعی ندارد.»

   نتیجه قابل پیش‌بینی نیست
نامجومطلق در ارتباط با پیش‌بینی‌اش از نتیجه دربی هم می‌گوید: «فوتبال که در کل قابل پیش‌بینی نیست، خصوصا دربی که شرایط خاص خودش را دارد. در این مسابقه فقط کیفیت فنی تیم‌ها نتیجه را تعیین نمی‌کند و مسائل دیگر هم نقش دارند. بی‌جهت نیست که دربی یک بازی خاص است، باید دید اتفاقات چگونه رقم خواهد خورد.»

   نقاط ضعف و قوت
از سرمربی سابق آبی‌ها در مورد نقاط ضعف و قوت 2تیم سؤال می‌کنیم که اینگونه جواب می‌دهد: «هر 2تیم در بحث دفاعی تا اینجا خوب عمل کرده‌اند و تعداد بازی‌هایی که گل نخورده‌اند همه‌‌چیز را نشان می‌دهد، با این حال خط دفاعی می‌تواند پاشنه آشیل 2تیم باشد چون پرسپولیس و استقلال در فاز تهاجمی قوی هستند و به‌خوبی ایجاد موقعیت می‌کنند، به‌خصوص استقلال که در خط حمله مهره‌های بسیار خطرناکی دارد. در بحث مالکیت توپ هم هر 2تیم شرایط خوبی داشتند و نکته مثبت در مورد استقلال این است که وقتی به گل می‌رسد فقط به همان قانع نیست و دنبال زدن گل‌های بعدی است.»

   آیا شانس سپاهان بیشتر است؟
با توجه به 4بازی باقیمانده سپاهان برابر پیکان، ملوان، نفت مسجدسلیمان و مس کرمان، خیلی‌ها شانس سپاهان را برای قهرمانی بیشتر می‌دانند. نامجومطلق در این خصوص می‌گوید: «روی کاغذ بازی‌های سپاهان آسان است ولی نمی‌توان چیزی را به‌صورت قطعی پیش‌بینی کرد. اگر استقلال دربی را ببرد، به ذهن سپاهان آسیب می‌زند و این موضوع می‌تواند استقلال را در موقعیتی بسیار خوب برای قهرمانی قرار دهد. از طرفی اگر پرسپولیس برنده دربی شود می‌تواند شانس قهرمانی خودش را بالا ببرد ولی طبیعی است که با توجه به بازی‌های باقیمانده سپاهان، برخی شانس قهرمانی این تیم را بیشتر بدانند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید