• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 18 آبان 1398
کد مطلب : 87086
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9r6R3
+
-

استفاده بهینه از وسایل گازسوز


  هر سال با افت دما و شروع ماه‌های سرد سال، استفاده از وسایل گازسوز برای گرمایش خانگی افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس برای استفاده از وسایل گازسوز خانگی توجه به نکات ایمنی ضروری است.
  برای استفاده از وسایل گازسوز خانگی پیشگیری و کنترل انتشار گاز منواکسیدکربن در فضای منازل و محیط کار، اصلی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. در این چارچوب اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر گاز منواکسیدکربن است.
 مشترکین باید هنگام نصب وسایل گازسوز، به‌خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت‌بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی داشته باشند.
  آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اتاق و نامطبوع بودن فضای منزل ازجمله نشانه‌های خطر انتشار گاز منواکسیدکربن ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی در منازل و محیط کار است که در اینگونه مواقع باید ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کنید یا در این زمینه از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با سامانه ۱۹۴ راهنمایی و مشورت بگیرید.
  سلامت وسایل گازسوز، رکن دیگر مقابله با مخاطرات انتشار گاز منواکسیدکربن ناشی از استفاده گاز خانگی در وسایل گرمایشی گازسوز است که برای رفع این مشکل باید علاوه بر خرید وسایل گرمایشی مناسب و دارای نشان استاندارد برای منازل، سرویس کردن کامل مجموعه سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی نیز در دستور کار قرار گیرد.
   به‌روز کردن سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی از طریق رسوب‌زدایی کوره‌ها، اطمینان از سلامت مشعل‌ها و... قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست‌های فلزی، شیلنگ استاندارد و لوله‌های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز، از دیگر نکاتی است که باید مشترکان استفاده از گاز در وسایل گازسوز خانگی به آن توجه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید