• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 12 آبان 1398
کد مطلب : 86781
+
-

کمک آلمان برای مقابله با آلودگی هوای هند

آسیا
کمک آلمان برای مقابله با آلودگی هوای هند


هند از جمله کشورهای جهان است که با بحران آلودگی هوا در شهرها روبه‌روست؛ بحرانی که این روزها همزمان با سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به این کشور، به اوج رسیده و واکنش این مهمان غربی را به‌دنبال داشته‌است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در روزهای اخیر با شدت گرفتن آلودگی هوا در شهرهای هند از جمله دهلی‌نو، مدارس برای یک هفته تعطیل و همه فعالیت‌های ساختمانی متوقف شدند. کار توزیع میلیون‌ها ماسک ضد‌آلودگی مخصوص کودکان آغاز شده و وضعیت فوق‌العاده برقرار شده‌است. اما هیچ‌کدام از این اقدامات درمانی برای آلودگی کشنده هوا در شهرهای هند نیست.
مراسم استقبال از خانم مرکل با حضور نخست‌وزیر هند و همراه با رژه نظامی درحالی روز جمعه در دهلی برگزار شد که دود غلیظی شهر را دربر گرفته‌بود.  همین وضعیت موجب شد که خانم مرکل نخستین رهبر خارجی‌ای باشد که طی سال‌های اخیر درباره وضعیت آلودگی هوای هند اظهارنظر می‌کند. او ضمن درخواست برای اقدام فوری در این مورد، وعده کمک یک میلیارد یورویی برای کمک به استقرار سیستم حمل‌ونقل سبز در شهرهای هند را داد. قرار است این کمک مالی طی 5سال صورت گیرد.  200میلیون یورو از این بودجه صرف جایگزینی اتوبوس‌های دیزلی در ایالت تامیل‌نادو خواهد شد.
وزش باد دیروز اندکی از بحران آلودگی را در شهر دهلی کاست اما وضعیت همچنان اضطراری است. بیش از 10 شهر عمدتا در شمال هند درگیر مشکل آلودگی هوا هستند. تازه‌ترین تحقیقات دانشگاه شیکاگو درباره تاثیر آلودگی هوا بر زندگی مردم هند نشان می‌دهد، این وضعیت باعث کاهش 7 ساله عمر ساکنان این شهرها خواهد شد.
هند در کنار چین از جمله کشورهایی هستند که در سالهای اخیر به شدت با بحران آلودگی هوا روبه‌رو شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید