• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85556
+
-

برخورد دادگستری همدان با متخلفان انتخاباتی

رئیس ‌کل دادگستری همدان گفت: در صورت بی‌توجهی نامزدها و جریان‌های حامی آنها به باید و نبایدهای انتخابات، به طور حتم مطابق مقررات و بدون اغماض با آنها برخورد می‌شود. به گزارش روابط عمومی دادگستری، محمدرضا عدالتخواه در نخستین نشست اعضای ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی همدان اظهار کرد: نقش انتخابات در مشارکت دادن افراد جامعه در تعیین سرنوشت خود و اعلام پشتیبانی از کلیت نظام با آمدن به پای صندوق‌های رأی بسیار حائز اهمیت است. 

وی ادامه داد: قوه قضائیه، به عنوان امانتدار مردم بدون کوچک‌ترین گرایش و جانبداری از جناح‌ها، افراد و گروه‌های فعال اجتماعی و سیاسی، فقط براساس قانون و با استفاده از تمام ظرفیت خود در تعامل با سایر مجموعه‌های نظارتی و اجرایی فعالیت‌های نامزد‌های احتمالی را در انتخابات پیش رو رصد می‌کند. رئیس کل دادگستری همدان افزود: مجموعه قضایی همدان با اولویت قرار دادن اصل پیشگیری از بروز تخلف و جرائم تلاش می‌کند فضایی سالم، پُرنشاط و به دور از هر گونه التهاب و قانون‌شکنی را حاکم سازد و در صورت بی‌توجهی نامزدها و جریان‌های حامی آنها مطابق مقررات با متخلفان برخورد می‌کند. 

عدالتخواه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تمامی بایدها و نبایدهای قانون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک مجموعه تدوین شد. با برگزاری نشست‌های توجیهی برای نامزدها و مسئولان ستادهای تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید