• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85377
+
-

پسته‌کار دامغانی رکورددار بالاترین میزان تولید کشور شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: یکی از باغداران دامغانی، با تولید ۴۴ تن پسته در هر هکتار، رکورد بالاترین میزان تولید کشور را به خود اختصاص داد.  «سیدمحسن طباطبائیان» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ثبت رکورد کشوری تولید ۴۴ تن پسته تازه در هر هکتار به «حمید زارعین»، باغدار نمونه دامغانی، اختصاص یافته است.  

وی ادامه داد: این باغدار نمونه با رعایت اصول باغداری توانسته است رکورد جدیدی را در تولید این محصول راهبردی و اقتصادی در کشور به ثبت برساند.  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: این باغ به ‌عنوان‌ یکی از باغ‌های نمونه کشور در مساحت ۱۴۰ هکتار و در روستای یزدان‌آباد دامغان قرار دارد. استفاده از آب جمع‌آوری‌شده سیلاب‌های اخیر، مدیریت صحیح، رعایت اصول باغبانی و اجرای شبکه نوین آبیاری از عوامل موثر در موفقیت و ثبت رکورد این باغدار دامغانی است.  

طباطبائیان گفت: پیش‌بینی می‌شود از این باغ ۱۴۰ هکتاری، بیش از ۸۰۰ تن پسته خشک برداشت شود.  به گفته وی، احمدآقایی، کله‌قوچی و اکبری از مهم‌ترین ارقام تولیدی این باغ پسته است.  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: میانگین عملکرد هر هکتار باغ پسته در کشور یک تن پسته خشک است که این باغدار دامغانی توانسته از هر هکتار از باغ خود ۱۴ تن پسته خشک برداشت کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید