• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85326
+
-

موکب‌های سمنان؛ میزبان زائران اربعین

نیمی از موکب‌های استان در راهپیمایی اربعین امسال را شهر سمنان تامین کرده است

گزارش
موکب‌های سمنان؛ میزبان زائران اربعین

موکب‌های استان سمنان این روزها میزبان زائران اربعین هستند و هرروز موکب‌داران سمنانی به هزاران زائر اباعبدالله الحسین (ع) خدمات ارائه می‌دهند.  به گزارش فارس، طبق گفته وزیر کشور امسال حجم زائران اربعین حسینی افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است و ثبت‌نام‌ها در سامانه «سماح» این امر را به ‌خوبی نشان می‌دهد . کمیته اسکان و تغذیه تشکل‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز سهمیه استان سمنان را در بخش اسکان و تغذیه افزایش داده و امسال به حدود ۱۰۰ هزار نفر در اسکان و تغذیه در قالب 34 موکب رسیده است.  4 موکب استان سمنان در مرز مهران، ۱۰ موکب در نجف اشرف، 6 موکب در مسیر نجف به کربلا، ۱۳ موکب در کربلا و یک موکب در کاظمین در بخش اسکان و تغذیه خدمات ارائه می‌دهند. 


سهم ۵۰ درصدی سمنان از موکب‌های استان

حدود نیمی از موکب‌های استان سمنان در راهپیمایی اربعین امسال از سوی مرکز استان تأمین و تعبیه شده است.  با توجه به ۱۱ موکب سمنان و ۶ موکب ستاد استان یعنی در مجموع ۱۷ موکب از کل ۳۵ موکب استان سمنان که توسط مرکز استان تأمین و برپا می‌شود، حدود ۵۰ درصد از موکب‌های استان سمنان به مرکز استان تعلق دارد.  سهم شاهرود از موکب‌های استان سمنان ۶ مورد و معادل ۱۷ درصد است. مهدی‌شهری‌های غیور هم امسال گل کاشتند و با 5 موکب سهم ۱۴ درصدی موکب‌های استان را به خود اختصاص دادند.  دامغان، گرمسار و میامی هر کدام 2 موکب و سرخه با یک موکب در این امر مهم و ارزشمند مشارکت کرده‌اند. 


اینجا کربلاست

صداوسیمای مرکز سمنان هم با اعزام گروه‌های صدا و تصویر، راهپیمایی عظیم اربعین را به‌صورت زنده پوشش می‌دهد.  برنامه‌سازان این مرکز، در قالب 2 گروه صداوسیما، راهپیمایی عظیم مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به‌ صورت زنده پوشش می‌دهند. 
این گروه با عنوان موکب رسانه‌ای فجر در عمود 1120 مسیر نجف ـ کربلا، با اجرای برنامه زنده و ارسال گزارش‌های صوتی و تصویری از 19 مهر تا روز اربعین مستقر خواهند بود. 

همچنین معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز سمنان هم با اعزام گروهی به این موکب رسانه‌ای با برقراری ارتباط زنده اینترنتی با شبکه تعاملی سپهر معاونت فضای مجازی، تهیه چند مستند، فیلم کوتاه، نماهنگ، کلیپ تصویری یک دقیقه‌ای اینستاگرامی، پادکست، پوستر، عکس‌نوشت و پخش زنده در شبکه مجازی (اینستاگرام) راهپیمایی عظیم اربعین را پوشش می‌دهد. 


اعزام ۲۴۰ دستگاه اتوبوس 

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان گفت: برای جابه‌جایی زائران مراسم اربعین حسینی ۲۴۰ دستگاه اتوبوس از استان سمنان اعزام شده است. 
«احسان منصورکیایی» بیان کرد: از مجموع 240 دستگاه اتوبوسی که از استان سمنان برای مراسم اربعین اعزام شده، 227 دستگاه به مرز مهران و 13 دستگاه اتوبوس نیز در مرز شلمچه برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته ‌شده است.  وی ادامه داد: این اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در مرز مهران و شلمچه در روز نوزدهم مهر از استان سمنان اعزام ‌شده است. 

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: این اتوبوس‌ها تا پایان برگزاری مراسم اربعین در مرز مهران و شلمچه برای جابه‌جایی زائران مستقرند. 
منصورکیایی در مورد ارسال امکانات و تجهیزات موکب‌های اربعین استان سمنان نیز گفت: این امکانات از استان سمنان به ‌وسیله 79 دستگاه کامیون انجام ‌شده است. 

وی تصریح کرد: امکانات مورد نیاز موکب‌های اربعین همگی به ‌صورت داوطلبانه و مردمی از سوی صنوف حمل‌ونقل جاده‌ای جابه‌جا شده است. 

مدیر کل راهداری و‌ حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: سامانه پیامکی 1411000 و تلفن گویای 141 برای طرح شکایات در خدمت زائران است. 
منصورکیایی یادآور شد: با همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستیم به نحو مطلوبی در خدمت زائران اربعین حسینی باشیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید