• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85353
+
-

نخستین رویداد شتاب صنعت سوهان در قم

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین رویداد شتاب صنعت سوهان و حلوا در قم گفت: برگزاری رویدادهای تخصصی مانند نخستین رویداد شتاب صنعت سوهان و حلوا در قم به دلیل این‌که باید جزئیات کار نمایان شود، کار راحتی نیست. به گزارش مهر «سید محمد نادری» در جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین رویداد شتاب صنعت سوهان که در دانشگاه جامع علمی کاربردی قم برگزار شد، با تاکید بر این‌که نتیجه و بازخورد این رویداد باید برای صاحبان همان صنایع باشد، افزود: لازم است که این رویداد با حضور و مشارکت فعال اعضای صنفی باشد و به رونق تولید قابل قبول دست یابند. 

وی با بیان این‌که صنعت سوهان می‌تواند به توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی استان کمک شایانی کند، اضافه کرد: مهارت‌افزایی همراه با دانش فنی می‌تواند وضعیت اشتغال جامعه را متحول کند. نادری با بیان این‌که صنعت سوهان یک مزیت منطقه‌ای ویژه برای استان قم محسوب می‌شود، گفت: سوهان از جمله صنایعی است که فرایند تهیه، تولید و عرضه آن بومی است و می‌تواند یک صنعت دانش‌بنیان برای استان محسوب شود. رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم با تاکید بر ارتباط میان صنعت و دانشگاه افزود: صنعت سوهان می‌تواند به توسعه اشتغال‌زایی قم کمک کند. 

وی اضافه کرد: مهم‌ترین دغدغه دانشگاهیان باید ارتباط دانشجویان با کسب و کارهای جدید باشد. نادری با بیان این‌که فضا و امکانات شغلی کشور با حجم گسترده دانشجویان فاصله دارد، ادامه داد: در حال حاضر شانس بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار معمول و دولتی به صفر نزدیک است. این مسئول با تاکید بر این‌که باید بذر امید و آینده روشن را در دل جوانان جویای کار بکاریم، افزود: برای این کار باید یک اکوسیستم جدید کسب و کار ایجاد کنیم. 

وی بهترین راه برای اشتغال‌زایی را توجه به کسب و کارهای جدید و فناورانه دانست و گفت: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال آموزش مبتنی بر کسب و کارهای جدید است. نادری با انتقاد شدید از دوری معنادار جامعه صنعتی استان قم از جامعه دانشگاهی بیان کرد: ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه با نامه‌نگاری و برگزاری جلسات روزمره به سرانجام نمی‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :