• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85374
+
-

ایجاد ۲۵۰۰ شغل روستایی در استان

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: 2۵۴۲ نفر با اجرای طرح‌های اشتغالزا در زمینه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در روستاهای استان مشغول به کار شدند.  «مهدی صمیمیان» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاها از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی، بنیاد برکت و بانک‌های عامل به 1002 طرح روستایی و عشایری با اشتغال 2۵۴۲ نفر تسهیلات اعطا شد.  

وی اظهار کرد: حجم تسهیلات ارزان‌قیمت پرداختی در دولت تدبیر و امید برای اشتغال‌زایی و رونق روستاها در مقایسه با سال‌های قبل بی‌سابقه بوده است.  مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان این‌که گردشگری محور توسعه استان و موجب رونق اقتصادی می‌شود، توضیح داد: ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در استان سمنان وجود دارد. از این تعداد ۷۶ اقامتگاه با زمینه اشتغال برای ۲۱۶ نفر در روستاهای استان راه‌اندازی شده است.  صمیمیان گفت: سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رویکرد دولت تدبیر و امید موجب تحول و ترقی چشمگیر روستاها شده که توسعه مدیریت روستا و تقویت نهاد عمومی غیردولتی دهیاری از جمله اقدامات انجام‌شده برای تحول روستاهاست.  

وی با بیان این‌که برنامه ششم توسعه رویکردی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به توسعه روستا داشته است، افزود: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی و ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‌محور روستاها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید