• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85369
+
-

اجرای 3 طرح آبخیزداری در مرکزی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرندیه گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 5/2 میلیارد تومان برای اجرای 3 پروژه آبخیزداری به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش مهر «علیرضا خرمشاهی» بیان کرد: این پروژه‌ها شامل عملیات آبخیزداری حوضه آبخیز کبود کمر خرقان، عملیات آبخیزداری حوضه آبخیز منجقان، عملیات آبخیزداری پخش سیلاب حوضه آبخیز  پرندک است. 
وی افزود: تکمیل این پروژه طرح‌های آبخیزداری بیش از هزار خانوار در شهر پرندک و روستا‌های حومه آن و همچنین ۱۵۰ خانوار در کبود کمر و منجقان خرقان از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

خرمشاهی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح پخش سیلاب پرندک جلوگیری از ورود سیلاب به شهر پرندک و تغذیه آب‌های زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی است که شامل عملیات احداث خاکریزهای پخش سیلاب و گابیون‌بندی (سازه‌های توری سنگی) است. 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان اظهار کرد: عملیات آبخیزداری در منجقان و کبود کمر نیز شامل عملیات سنگ و ملاتی و گابیون‌بندی و ساخت بند‌های زیرزمینی است با هدف جلوگیری از فرسایش کف و کنار رودخانه، جمع‌آوری رسوبات رودخانه‌ای، تغذیه آب‌های زیرزمینی، افزایش آبدهی رودخانه و سطح زیر کشت روستاییان و ساکنان حوضه و افزایش درآمد بهره‌برداران و تاکنون در حدود ۳۰ درصد اجرایی  شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید