• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85364
+
-

راه‌اندازی تصفیه آب غسالخانه آرامستان اراک

رئیس سازمان آرامستان‌های اراک گفت: پساب غسالخانه آرامستان اراک از سال ۵۶ تاکنون درون چاه ریخته می‌شد که امسال با راه‌اندازی تصفیه‌خانه مدیریت شد.
«محمد جعفرپور» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای راه‌اندازی این تصفیه‌خانه ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و روزانه ۳۵ مترمکعب آب خروجی آن برای آبیاری فضای سبز آرامستان استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: نصب دستگاه زباله‌سوز برای امحای لباس‌ و وسایل اموات در آرامستان و مرکز دفن از دیگر اقدام‌های مهم است و برای اجرای این طرح نیز ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رئیس سازمان آرامستان‌های اراک ادامه داد: نرم‌افزار جست‌وجوی قبور برای نخستین‌بار در کشور در این آرامستان راه‌اندازی شده و در راستای اجرای این طرح تمام قبور اراک پلاک‌گذاری شده است.

جعفرپور اظهار کرد: آرامستان فعلی اراک تا یک سال آینده کمبود فضا برای دفن اموات ندارد و به‌تازگی ۲ پلاک به شماره‌های ۴۱ و ۴۲ در کنار آرمستان خریداری شده و تملک زمین‌های آن تا یک ماه آینده انجام می‌شود.
وی گفت: 3 هزار قبر خالی به‌جز ۱۵ هزار قبر خالی خریداری شده از قبل در آرامستان اراک وجود دارد و روزانه به‌طور میانگین 7 وفات یافته در این آرامستان دفن می‌شود.

رئیس سازمان آرامستان‌های اراک اضافه کرد: 7 نیروی خدمات شهری شهرداری اراک روزانه در راستای پاک‌سازی و نظافت آرامستان فعالیت دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید